ابراز همدردی دانش‌آموزان همدانی با معلم سرطانی با تراشیدن موی سر

حدود ۸۱ هزار ایرانی سالانه به این بیماری مبتلا می‌شوند، که حدود نیمی از آنها جان خود را از دست می‌دهند. حدود ۱۸ درصد از مبتلایان به سرطان در ایران کودک هستند.

روزنامه گاردین، در گزارشی به واکنش بیش از ۳۰۰ دانش آموز دبستانی در حومه شهر همدان به ابتلای معلم خود به سرطان، که به دلیل شیمی درمانی موهایش ریخته است، کمی متفاوت بود.

به گفته عبدالله جعفری، یکی از مسوولان اداره کل آموزش پرورش استان همدان، واکنش دانش آموزان دبستان آیت‌الله معصومی از روی احترام و تقدیر از زحمات یک معلم و یک قهرمان بوده است.

رسانه‌های ایران، تصاویر محمدرضا قادری معلم این مدرسه را در حالی توسط دانش آموزان احاطه شده است، منتشر کرده‌اند. آقای قادری ۳۶ ساله که در دهه ۷۰ خورشیدی قهرمان دوچرخه سوار بوده، هم اکنون معلم تربیت بدنی در این دبستان است.

وی به خبرگزاری مهر گفته است «من از ابراز احساسات بچه‌ها بسیار خشنودم. احساس می‌کنم که خدا به من جانی دوباره داده است.»

به گفته یکی از دوستان آقای قادری، وی از حقوق خود برای بچه‌های مدرسه دوچرخه، توپ و لباس ورزشی خریداری می‌کند و به شاگردانش عشق می‌ورزد.

رسانه‌های ایران نوع سرطانی که وی بدان مبتلا شده اعلام نکردند.

سرطان سومین علت مرگ و میر در ایران است و ابتلا به سرطان در ایران در حال گسترش است.

رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران، دکتر محمد اسماعیل اکبری می‌گوید در ماه ژانویه (دی – بهمن) ، ۴۱ هزار ایرانی به دلیل ابتلا به انواع سرطان جان خود را از دست داده‌اند.

حدود ۸۱ هزار ایرانی سالانه به این بیماری مبتلا می‌شوند، که حدود نیمی از آنها جان خود را از دست می‌دهند. حدود ۱۸ درصد از مبتلایان به سرطان در ایران کودک هستند.

به گفته کارشناسان، آلودگی هوای ناشی از سوخت غیراستاندارد خودروها و نیروگاه‌های برق، علت اصلی افزایش نرخ ابتلا به سرطان در ایران عنوان شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا