احمد منتظری: کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری توهین به ملت ایران است

احمد منتظری در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران که دوشنبه 10 آوریل منتشر شده، در این باره گفته است: «ین مساله بیشتر شبیه یک شوخی است. آقای رئیسی که یک روز هم تجربه کار اجرایی ندارد چطور می‌خواهد رئیس دستگاه اجرایی شود؟ در قوه مجریه شخصیت‌های فراوانی از جناح‌های مختلف سیاسی وجود دارند که بعضاً ده‌ها سال سابقه مدیریت اجرایی دارند. کاندیدا شدن آقای رئیسی توهین به تمامی آن شخصیت‌ها و توهین به ملت ایران است».

احمد منتظری فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری مرجع تقلید منتقد حکومت ایران، نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را «توهین به ملت ایران» توصیف کرد.

ابراهیم رئیسی دادستان پیشین ایران که هم‌اینک تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده دارد، نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرده است.

احمد منتظری در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران که دوشنبه 10 آوریل منتشر شده، در این باره گفته است: «ین مساله بیشتر شبیه یک شوخی است.

آقای رئیسی که یک روز هم تجربه کار اجرایی ندارد چطور می‌خواهد رئیس دستگاه اجرایی شود؟ در قوه مجریه شخصیت‌های فراوانی از جناح‌های مختلف سیاسی وجود دارند که بعضاً ده‌ها سال سابقه مدیریت اجرایی دارند.

کاندیدا شدن آقای رئیسی توهین به تمامی آن شخصیت‌ها و توهین به ملت ایران است». احمد منتظری ادامه داده است: «شرکت مستقیم و بدون انکار ایشان در کشتار تابستان67 (1988 میلادی) مساله‌ای بسیار با اهمیت هست.

اگر یکی از کاندیداها یکبار به شخصی با چاقو حمله کرده باشد موفق نمی‌شود از مراجع قانونی گواهی عدم سوء پیشینه بگیرد. تکلیف ایشان که کاملاً روشن است». از روحانیون محافظه‌کار نزدیک به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

او همچنین از قضات هیئت 4 نفره اعدام‌های تابستان 1988 (1367 شمسی) بود. آیت‌الله منتظری که در زنان اعدام‌های تابستان 1988 قائم مقام رهبری ایران بود، به شدت از این اعدام‌ها انتفاد می‌کرد و همین مساله به برکناری او از قائم مقامی انجامید.

چند ماه پیش وبسایت رسمی آیت اﻟله حسینعلی منتظری فایل صوتی سخنان او را درباره اعدام زندانیان سیاسی در سال 1357 منتشر کرده بود. بر پایه این سند آیت‌الله منتظری از اعدام‌های 67 به عنوان «بزرگترین جنایت در جمهوری اسلامی» یاد کرده، که در آینده از آیت‌الله خمینی «چهره‌ای سفاک و خونخوار» ترسیم می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا