از حال ناخوش مدارس چابهاری تا دریافت هزینه های بالای درمان و اشتباهات فاحش پزشکی

مشکلات درمانی عمده معضل چابهار به شمار می رود و مدارس شهرستان چابهار وضعیت مناسبی ندارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، این شهر توریستی علیرغم وجود گردشگران فراوان دارای مشکلات عدیده ای است که رفع آن از ضروریات به شمار می رود تا مردم آن از آرامش بیشتری برخوردار باشند.
در حالی که وجود آموزش و پرورش و نظام بهداشتی و درمانی کارآمد یکی از اساسی ترین نیاز های یک شهر به شمار می رود اما به گفته امام جمعه اهل سنت چابهار به هیچ وجه وضعیت مدارس و سیستم درمانی آن مساعد نبوده و احتیاج به تلاش بیشتر مسئولان دارد.
وجود آب لوله کشی سالم و کافی از دیگر نیازهای هر شهروند است اما کمبود آب در چابهار به طوری مشهود است که در بعضی نقاط آب رسانی با تانکر صورت می گیرد.

مشکلات درمانی عمده معضل چابهار به شمار می رود
امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار گفت: مردم چابهار دارای دغدغه های فراوانی هستند که مهم ترین آن مشکلات بهداشتی و درمانی آنان است.
مولوی عبدالرحمن ملازهی عنوان کرد: متاسفانه در چابهار پزشکان جهت مداوای بیماران مبالغ هنگفتی دریافت می کنند که با توجه وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم این امر قابل قبول نمی باشد.
وی افزود: اشتباهات پزشکی زیادی در اینجا مشهود است به طوری که بسیاری از مردم از این مسئله گلایه داشته و نگران هستند.
وی با عنوان عملکرد پزشکان شهرستان چابهار طبق گفته مردم، بسیار ضعیف و حتی به مثابه کارآموز می باشد، افزود: با وجود نظام پزشکی کارآمد در کشور، باید نظارت دقیق تری بر کار پزشکان در چابهار صورت گیرد.
وی ادامه داد: به دلیل معالجه نادرست براساس تشخیص اشتباه، دستگاه ها و امکانات پزشکی که با هزینه گزاف به منظور رفاه حال مردم خریداری شده توسط پزشکان مستهلک و هدر می روند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات آب و کم آبی در شهرستان چابهار بیداد می کند به طوری که در بسیاری از نقاط مردم با تانکر آب مورد نیاز خود را تهیه می کنند. و همچنین آب موجود در لوله ها نیز در بعضی مواقع دچار نارسایی می شود.

مدارس شهرستان چابهار وضعیت مناسبی ندارند
امام جمعه اهل سنت چابهار بیان داشت: مسئولان مدارس از اولیا و اولیا نیز از مسئولان مدارس گلایه و شکایت دارند.
مولوی ملازهی گفت: متاسفانه گاهی مدارس معلم نداشته و یا معلم مناسب ندارند به طوری که بعضی دانش آموزان در خانه مانده و در پایان سال به دلیل سرپوش گذاشتن بر کم کاری خود با نمره ای قبولی آنان را اعلام می کنند در حالیکه این قبولی تاثیری مثبت در آینده دانش آموزان ندارد بلکه در پایه های تحصیلی دیگر دچار مشکل می شوند.
وی گفت: خوشبختانه در سال جاری فرماندار چابهار راهکاری مبنی بر سپردن مدارس به ادارات ارائه کرد اما این راهکار نیز کافی نمی باشد چرا که ادارات دارای محدودیت ها و ضابطه هایی هستند که براین اساس توانایی کمک های نقدی نداشته و تنها وسایل اضافه خود را می توانند به مدارس بسپارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان چابهار مدرسه کپری وجود ندارد اما در روستاها احتمال وجود مدارس کپری و غیراستاندار وجود دارد.
وی بیان داشت: در دیدار با یکی از دوستان از کمبودهای مدارس در شهرستان چابهار سخن به میان آورد.طبق گفته وی در منطقه رمین مدرسه ای استیجاری وجود دارد که در آن سرویس بهداشتی مناسب وجود نداشت به طوریکه به دلیل وجود تنها یک سرویس بهداشتی دانش آموزان در صف برای استفاده از آن قرار می گرفتند که مشکلات مثانه ای را برای آنان به همراه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا