استاندار: ۴۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان حاشیه‌نشین هستند

خبرگزاری هرانا – استاندار سیستان و بلوچستان گفت حاشیه نشینی در پی پردازش و توجه نکردن برنامه‌های آینده بوجود آمده است‌ وی ادامه داد به دلیل این عدم برنامه ریزی در حال حاضر با معضل جمعیت حاشیه‌نشین ۴۵ درصدی در استان مواجه شده‌ایم‌.
گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایسنا، علی اوسط هاشمی در جلسه ‌ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار عنوان کرد: برای اجرای طرح بازنگری سند توسعه شهری در استان باید طرح آمایش استانی اجرا شود تا برنامه ریزی‌های لازم در راستای صورت بگیرد.
وی افزود: در راستای طرح باز آفرینی شهری پایدار، تیم های مدیریت شهری و استانی با رویکرد ترکیبی شکل بگیرد تا در مسیر اجرای این کار قرار بگیریم.

این مسئول ادامه داد: سال جاری در استان‌، سال رفع حاشیه نشینی نام‌گذاری شده است، بنابراین باید به دنبال حرکت های انگیزشی در این راستا بود.

وی خاطرنشان کرد: طرحی جامعیت اجرایی پیدا می‌کند که همه دستگاه‌ها در اجرای آن مداخله داشته باشند.

هاشمی اظهار کرد: همکاری دستگاه‌های مختلف با مدیریت شهری می تواند زمینه ساز اجرای پروژه‌های چند کارکردی و مفید باشد تا مشکلات مناطق حاشیه‌ شهرها مرتفع شود.

هاشمی با اشاره به دست یابی به سند پایدار برای اجرای طرح باز آفرینی شهری ‌بیان کرد:اگر در آینده نزدیک به چنین سندی دست یابیم، حرکتی خوب و جامع در استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: هر طرح و برنامه‌ای که از سوی اداره یا سازمانی برای محرومیت زدایی در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده ارائه شود، در اولویت اعتبارات استانی قرار می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: متأسفانه در برنامه‌های قبلی‌، جمعیت امروز دیده نشده و به دلیل این عدم برنامه ریزی در حال حاضر با معضل جمعیت حاشیه‌نشین ۴۵ درصدی در استان مواجه شده‌ایم‌.

استاندار با ابراز خرسندی از این که طرح دادن و اندیشیدن برای تدوین برنامه‌های توسعه به صورت بومی و محلی و تمرکززدایی از ابتدا نیز مورد انتظار بنده بوده است‌، افزود : پروژه‌ی که بومی سازی شود و با مداخله کارشناسان بومی به سرانجام برسد و با اهداف توسعه ملی و استانی سازگار باشد، ارزش بیشتری دارد.

وی تأکید کرد: ترکیبی از تیم تخصصی مرکز و تیم کارشناسی استانی و شهرستانی نیز به صورت متناظر شکل بگیرد و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که علاوه بر برنامه مدون و کارشناسی بلندمدت‌، در سال جاری نیز برش‌های اورژانسی و کوتاه مدت برای ساماندهی این معضل به مدیریت استان ارائه دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه طرحی میتواند موفق باشد که از اقبال عمومی برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: اشتیاق را برای نقش آفرینی مردم و ذینفعان مناطق حاشیه نشین ایجاد کنید، به دنبال اقدامات انگیزشی در محلات باشید تا مردم نیز ضمن اعتماد به مسئولین همکاری لازم را با آنان داشته باشند.

استاندار در پایان سخنانش تدوین این طرح را افتخاری برای استان خواند و ابراز امیدواری کرد: این طرح مشمول فرسایش نشود و به عنوان یک برد استانی سرمایه ساز در مدت زمان منطقی و با برنامه ریزی مناسب منتج به تغییر سیمای شهری و زندگی مردم شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا