اظهارات تازه شهریاری در مورد استان سیستان و بلوچستان: نگرانم سیستان و بلوچستان چون موصل شود!

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اصراری دوباره گفت: لازم است مسائل و مشکلات امنیتی استان سیستان و بلوچستان در هیأت دولت مطرح شده و شورای عالی امنیت ملی در این خصوص چاره ای بیاندیشد.

حسین علی شهریاری افزود: رئیس جمهور می گوید من آرام نمی گیرم تا زمانی که اسید پاش مشخص شود، شاید ماه ها لازم بود ایشان دچار بی خوابی شوند و آرامش نداشته باشند که این همه خون بی گناه در استان سیستان و بلوچستان ریخته می شود.

وی ادامه داد: نگرانم زمانی برسد که در استان سیستان و بلوچستان اتفاقاتی که در موصل می افتد، بیفتد و عزیزان ما خواب باشند و آن وقت خیلی دیر باشد.

شهریاری در ادامه با اشاره به صحبت های رئیس جمهور گفت: وی طی جلسه ای گفته است نسبت به مسائل امنیتی بیشتر آگاه هستم و بیشتر از شما می دانم؛ اگر شما واقعا آگاه هستید چرا فکری برای مسائل امنیتی استان سیستان و بلوچستان نمی کنید، تا کی مردم باید تحمل کنند و شاهد به دوش کشیدن جنازه عزیزانشان باشند که به ناحق به شهادت رسیدند و کسی حتی جرأت ندارد تشییع جنازه باشکوهی در مرکز استان از این عزیزان به عمل بیاورد.

این نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم در ادامه با تأکید بر اینکه ما از شما انتظار داریم اگر مسائل امنیتی را خوب می دانید در هیأت دولت مطرح کنید، گفت: لازم است شورای عالی امنیت ملی فعال شود و فکر اساسی برای مشکلاتی که در استان سیستان و بلوچستان است به عمل آورد چنانچه تا کنون دولت ها در این دو سه دهه گذشته هر وقت روی کار آمدند تنها به فکر رأی بودند و عملا کاری برای مردم انجام ندادند.

از سوی دیگر این اظهارات شهریاری با واکنش سیدمحمدباقرزاده مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین مواجه شد.

ایشان در پاسخ به بخشی از سخنان شهریاری که سیستان و بلوچستان را به موصل تشبیه کرده بود گفت: ین­گونه اظهارات نوعی بازی در پازل دشمن است و نشانه­‌ای است از عدم آگاهی این نماینده محترم از اقتدار امنیتیِ جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی.

وی اظهار کرد: در شرایطی که از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب کشور به برکت خون شهدا در امنیت کامل به­سر می­‌برد و در حالی­که با حمایت­‌های جمهوری اسلامی ایران، موصل در آستانه­آزادسازی است، این­گونه سخنان از یک نماینده مجلس به­هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سردار باقرزاده اظهار کرد:از کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی انتظار می­‌رود به جناب آقای دکتر شهریاری تذکرات لازم را اعلام کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا