امام جمعه اهل سنت خاش: ماموران انتظامی نباید خودسرانه عمل کنند/ در کنگره جریان های تکفیری قم شرکت نمی کنم

گفتنی است روز یکشنبه و دوشنبه یک و دوم آذر ماه کنگره ای به نام “جریان های تکفیری” در قم برگزار می شود.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه اهل سنت خاش و مدیر مدرسه علوم دینی مدینة العلوم در فرازی از خطبه های نماز جمعه 30 آبان با انتقاد از کشته شدن محمد ریگی (فرامرز) توسط ماموران انتظامی در یکی از خیابان های شهر خاش گفت: کشته شدن یک جوان بی گناه به دست نیروی انتظامی گناه بسیار بزرگی است.
این دومین موردی است که توسط نیروی انتظامی انجام می گیرد لذا ما هم از مردم می خواهیم که به تذکرات پلیس توجه کنند و هم از فرماندهی نیروی انتظامی منطقه خواهانیم که به مأمورین خود تذکر دهند خودسرانه عمل نکنند و به این سادگی مردم را به گلوله نبندند.
مدیر مدرسه دینی مدینة العلوم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت امت اسلامی که روزهای یکشنبه و دوشنبه 2 و 3 آذر در قم برگزار می شود و جلسه افتتاحیه آن روز شنبه است گفت: روز شنبه در قم بیش از ۶۰ کشور با حضور علماء و نخبگان با محوریت وحدت دعوت شده اند.
وی افزود: بنده هم به این جلسه دعوت شده ام و حتی بلیط سفر برای من تهیه شده است اما بنا بر دلایلی در این جلسه حضور نخواهم یافت. ایشان اما اشاره ای به “دلایل” نکردند.
گفتنی است روز یکشنبه و دوشنبه یک و دوم آذر ماه کنگره ای به نام “جریان های تکفیری” در قم برگزار می شود.
برگزار کنندگان این کنگره ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی دو روحانی شناخته شده ایرانی هستند که بنابر گفته مسئولان برگزار کننده این جلسه به منظور صدور قطعنامه ای بر علیه آنچه از آن به عنوان “جریان های تکفیری” یاد می کنند جلسه را برگذار می کنند.
به گفته صاحب نظران در شرایط کنونی برگزاری این کنگره با توجه به وضعیت ملتهب خاورمیانه به عنوان توجیهی برای حضور ایران در کشورهای عراق و سوریه و یمن و … به شمار می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا