انتقاد امام جمعه مسجد نور ایرانشهر از ماموران امنیتی در کنترل نا امنی های شهر

مولوی طیب ملازهی از نا امنی های شهر ایرانشهر و عدم کنترل آن توسط ماموران انتظامی و امنیتی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ مولوی ملازهی امام جمعه اهلسنت مسجد جامع نور شهرستان ایراشهر در خطبه نماز جمعه امروز 8 خرداد با انتقاد از عملکرد ضعیف ماموران انتظامی و امنیتی گفت: امروز کشور ما در مقابل استکبار جهانی ایستاده و با ابر قدرت دنیا آمریکا در حال مبارزه است اما در تامین امنیت شهرستان ایرانشهر ناتوان مانده!.

وی افزود:”با توجه به اینکه اکثر افراد شرور شناسای شده اند اما برای دستگیری آنان هیچ اقدامی صورت نمیگیرد. شهر به اندازه ای نا امن شده که مردم از ترس دزدان نمیتوانند به مسجد بیایند . هر روز شاهد گروگان گیری و سرقت مسلحانه در سطح شهرستان و حومه هستیم”

امام جمعه مسجد جامع نور که سخنانش با تکبیر مردم همراهی می شد در ادامه گفت: انسان تا کی در مقابل این ظلم ها و نا امنی ساکت بماند؟ مگر میشود دولت نتواند جلوی چهار تا دزد را بگیرید؟ ان هم دزدان شناخته شده! مسئولان امنیتی از خدا بترسند و به وظیفه خودشان عمل کنند اینها چند روزی در این سمت هستند باید از خودشان نام نیکی باقی بگذارند و حدود اسلامی را رعایت کنند.

لازم به یاد آوری است مردم شهر ایرانشهر از نا امنی غیر طبیعی و زیادی که در چند سال اخیر بر این شهر حاکم است بسیار رنج می برند و بارها در شبکه های اجتماعی و از طریق منابر ائمه جمعه نسبت به آن عکس العمل نشان داده اند اما تا کنون این موضوع به طور جدی حل نشده است.

بیشترین نوع نا امنی به سرقت مسلحانه، جیب بری ، راهزنی و قتل بر می گردد.

بسیاری از شاهدان عینی که خود قربانی این نوع سرقت ها بوده اند به “فعالین بلوچ” گزارش داده اند که افراد موتور سواری که بعضا با صورت های پوشیده در کوچه هایی که خلوت تر هستند در حال تردد هستند با تهدید اسلحه گرم و سرد از آنها اخاذی کرده اند.

خرداد ماه سال گذشته نبی بخش داوودی فرماندار ایرانشهر از بازداشت یکصد سارق در ظرف چند روز در سطح شهر خبر داد. و در ادامه در طول یک سال گذشته بارها خبرگزاری های محلی از بازداشت تعدادی از سارقان خبر داده اند اما با این وجود از نگاه مردم این معضل هیچگاه کاهش پیدا نکرده است.

ائمه جمعه ایرانشهر پیشتر در خطبه های نماز جمعه توزیع سلاح گرم در بین مردم عادی و عشایر منطقه را یکی از دلایل افزایش این نوع نا امنی ها دانسته اند.

مولوی طیب ملازهی آبان ماه 92 نیز با اشاره به این موضوع گفت: “نظر من این است که اسلحه فقط باید دست نیروی انتظامی باشد تا از جنگ های قبلیه ای و طائفه ای جلو گیری شود و امنیت به منطقه بازگردد.”

گفتنی است سپاه پاسادران پس از سال 88 که امنیت استان سیستان و بلوچستان را به طور رسمی به دست گرفت جهت آنچه “کنترل نا امنی ها در مرزهای این استان عنوان می کند” عشایر و طوائف را به نام بسیج عشایر مسلح کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا