انتقال۱۰۰موشک سکاد ایران به عراق برای ویران کردن رمادی

منابع آگاه در بغداد روز سه شنبه ۲۶-۵ ۲۰۱۵ فاش کردند، فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران و شبه نظامیان مسلح شیعی موسوم به «حشد شعبی» (بسیج مردمی) به فرماندهی هادی العامری، طی نشستی محرمانه در بغداد پایتخت عراق به توافق رسیدند که سپاه پاسداران ۱۰۰ موشک اسکاد به حشد الشعبی تحویل دهد تا با این موشک‌ها رمادی را به طور کامل با خاک یکسان کنند.

رابط مختصر
بغداد – طارق العزاوی، رويترز

شهر رمادی هفته گذشته به کنترل شبه نظامیان داعش در آمد اما هنوز شمار زیادی از مردم در این شهر بسر می‌برند.

به گزارش سایت عراقی «اصوات حره» به نقل منابع آگاه، طرح انتقال این موشک‌ها را از ایران به منطقه‌ای در اطراف بغداد وسپس انتقال آن‌ها به منطقه «النخیب» در نزدیکی کربلا، توسط شماری از افسران وزارت اطلاعات وابسته به سپاه پاسداران ریخته شده است.

این منابع فاش کردند که تعدادی از این موشک‌ها هم اکنون به دست نیروهای حشد الشعبی رسیده است.

منابع مذکور تاکید کردند که تصمیم ارسال این موشک‌ها به عراق پس از سقوط شهر رمادی به دست داعش گرفته شد.

انتقال ۱۰۰ موشک اسکاد به عراق به صورت محرمانه و با هماهنگی سپاه پاسداران و «حشد الشعبی»، صورت می‌گیرد.

این منابع گفته‌اند، فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران در نظر دارند که با این موشک‌ها تمام شهر رمادی و ساکنان آن را با خاک یکسان کنند.

آگاهان نظامی عراق می‌گویند شبه نظامیان «الحشد الشعبی» طی درگیرهای شهر تکریت متحمل تلفات سنگینی شده بودند این نیرو‌ها بدون پوشش هوایی آمریکا و کمک عشایر عرب سنی منطقه قادر نبودند که شهر تکریت را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کند.

گفتنی است که پس از پیشروی داعش در برخی مناطق، رفت و آمد فرماندهان «الحشد الشعبی» مانند هادی العامری و نافع عیسی و فرمانده «جنبش شهدا» به تهران به تازگی بیشتر شده است.

عراق امروز سه شنبه رسما اعلام کرد که عملیات نظامی آزادسازی استان انبار از گروه داعش آغاز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا