ایران: پاکستان مسوول کشتن ماموران انتظامی در سراوان است

یک مقام بلند پایه ایرانی، کشور پاکستان را مسئول مستقیم قتل ماموران نیروی انتظامی این کشور در منطقه سراوان دانسته است.

حسنعلی امیری قائم مقام وزیر کشور ایران، گفت: “معتقدیم مسوولیت حمله تروریست ها به منطقه مرزی سراوان و شهادت ماموران نیروی انتظامی برعهده پاکستان است”.

گروه های مسلح مخالف جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه گذشته در شهرستان سراوان چهار مامور انتظامی را کشتند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، “حسینعلی امیری” روز شنبه 11-10-2014 درمسجد ارگ تهران در جمع خبرنگاران افزود: “از دولت پاکستان بطور جدی انتظار داریم اجازه ندهد تا تروریست ها از خاک این کشور برای انجام عملیات های تروریستی علیه ایران استفاده کنند”.

وی افزود: “در واقع خاک آنها – کشور پاکستان – نباید در اختیار تروریست ها قرار گیرد”.

امیری با بی ارزش خواندن این عملیات، خاطرنشان کرد: “از آنجا که تروریست ها پایگاهی ندارند، از خاک کشور دیگری می آیند عملیات خود را انجام می دهند و بعد فرار می کنند.”

وی افزود: “این موضوع اکنون از طریق دستگاه های کمیته مشترک مرزی و مقامات محلی در حال بررسی است و دستگاه دیپلماسی این کشور نیز در حال پیگیری موضوع است”.

به گزارش روز پنج شنبه 9-10-2014 العربیه، سه مامور نيروى انتظامی ايران عصر چهارشنبه 8 اكتبر طى كمينى توسط يك گروه مسلح در شهرستان سراوان ترور شدند.

هفته گذشته یک بلند پایه نیروی انتظامی ایران اعلام کرد:”اشرار مسلح در تماس با پلیس 110 ماموران انتظامی را به محل مورد نظر خود هدایت کرده و در کمین و عملیات کور آنان را به شهادت رساندند”.

به گزارش رسانه های داخلی بلوچستان ایران، محسن داوودی فرمانده انتظامی سراوان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نماز جمعه این شهر صحبت می کرد در واکنش به کشته و زخمی شدن 5 نفر از ماموران نیروی انتظامی توسط گروه جیش العدل گفت: ” 14 نفر که به نوعی با این جنایت تروریستی سراوان مرتبط بودند دستگیر و ان شاالله انتقام خون پاک این عزیزان را خواهیم گرفت.”

براساس گزارش کمپین فعالین بلوچ: “فرمانده انتظامی سراوان در حالی از انتقام گیری در بازداشت این 14 نفر خبر می دهد که پیشتر در اقدامی مشابه در آبان ماه 92 یک روز پس از کشته شدن 14 نفر از نیرو های مرزبانی سراوان توسط گروه جیش العدل محمد مرزیه دادستان زاهدان از اعدام انتقام جویانه 16 تن از زندانیان بلوچ خبر داد”.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا