بمباران محل استقرار احزاب و نیروهای سیاسی کردستان ایران و مردم منطقه در نوار مرزی از سوی حکومت اسلامی را به شدت محکوم می کنیم

هموطنان گرامی

مجامع بین المللی

سیستم جنایتکار جمهوری اسلامی ذاتا، سیستمی بحران ساز است و بر همه نمایان است که این رژیم در ٤٢ سال گذشته مردمان ایران را به گروگان گرفته و روزانه برای پوشاندن واقعیت‌های داخلی ایران دست به ایجاد بحران می‌زند.

در راستای رفتار بحران ساز این رژیم جنایتکار، بار دیگر سپاه پاسداران اقدام به حمله به مراکز احزاب کردستان ایران در ارتفاعات “هلگورد”، “بربزین” و “آلانه” در داخل خاک اقلیم کردستان در عراق زده است.

حمله مذکور روز ١٨ شهریور راس ساعت ٦ صبح به وقت ایران توسط ٦ پهباد آغاز شد و سپس توپخانه‌های سپاه پاسداران این مناطق را گلوله باران کردند. خوشبختانه این حمله پهبادی و بمباران درپی آن خسارتی انسانی در پی ‌نداشته است، ولی مزارع و باغ‌های مردم ساکن این منطقه دچار آتش سوزی شده و خسارت فراوان دیده اند.

تلاشهای رژیم برای دستیابی به سلاح موشکی و پهبادی بیش از هر چیز برای استفاده در داخل و سطح منطقه، علیه مردم بوده است. در روز ١٨ دی ١٣٩٨ با استفاده از موشك به یک هواپیمای مسافربری حمله‌ور شد و حال در ١٨ شهریور ١٤٠٠ با استفاده از پهباد به مراکز مقاومت مردم ایران حمله کرده است.

این اولین باری نیست که اردوگاههای نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق و مردم منطقه توسط نیروهای نظامی رژیم بمباران می‌شود و آخرین بار هم نخواهد بود. تا کنون صدها تن از مسئولین و کادرهای  احزاب مخالف حکومت در کردستان عراق در جریان عملیات تروریستی و بمبارانهای سپاه پاسداران کشته و مجروح شده اند.

حملات روزهای اخیر سپاه پاسداران به اقلیم کردستان در ادامه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم علیه مردم زحمتکش کوردستان و برای ایحاد رعب و وحشت، برای مقابله با اعتصابات و اعتراضات کارگری، جنبشهای مردمی و خیزش های مردم در گوشه و کنار ایران و همچنین سرپوش گذاشتن بر بحرانهای اقتصادی -اجتماعی و عمیق‌تر شدن بحران سیاسی رژیم است.

انتخابات فرمایشی – نمایشی ریاست جمهوری اخیر و بر صندلی نشستن ابراهیم رئیسی، جلاد اوین و گوهردشت ، و ترکیب هیات دولت منتصب خامنه ای نشان داد که سیاست حکومت اسلامی برای پاسخگوئی به خواسته‌های‌ حق‌طلبانه مردم، چیزی جز سرکوب و زندان و گلوله نخواهد بود.

در تداوم همین سیاست است که فرمانده سپاه پاسداران تهدید می‌کند و سپاه پاسداران دست به بمباران مراکز احزاب کردستان ایران می‌زند. در شرایط کنونی جمهوری اسلامی با بحران مشروعیت و عدم پشتیبانی اکثریت مردم ایران روبروست این شرایط وضعیت سیاسی جمهوری اسلامی را در مراودات خارجی و شرکت در مجامع بین‌المللی دچار بحران کرده است، سرکوب ، زندان و اعدام مخالفین تنها راه ماندگاری این نظام است، که با هر امکانی و به هر شکلی سبعانه پیش خواهد برد.

ضمن محکوم کردن بمباران و تروریسم دولتی علیه احزاب کوردستان ایران، ما ائتلافهای احزاب اپوزیسیون جمهوری اسلامی از مجامع بین‌المللی، بخصوص نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که سرکوب مردم ایران را محکوم کنند و مانع از نقض سیستماتیک حقوق بشر و تروریسم دولتی جمهوری اسلامی بشوند.

کنگره ملیت‌‌های ایران فدرال

شورای دمکراسی خواهان ایران

همبستگی برای آزادی و برابری در ایران

جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ – ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱

  • این اطلاعیه پس از ترجمه به چند زبان خارجی، به برخی نهادهای بین المللی ارائه خواهد شد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا