بادیگارد ؛ بلوچ را تروریست معرفی می کند! / وحید ریگی حسین آبادی

جناب حاتمی کیا ایا شما تا بحال کتابهای تاریخی و سرنوشت استعمارگران پرتغالی و انگلیسی را که باخفت مجبور به ترک این سرزمین کرده اند مطالعه کرده اید، ایا شما از باورهای مذهبی مردم بلوچ چه چیزی را درک نموده اید که این قوم را تروریست واخلال گر معرفی میکنید و این در حالیست که مرزداران این استان تا بحال اجازه نداده اند هیچ استعمارگری با چشم طمع به این استان بنگرند
هرچه بگندد نمکش میزنند

وای به روزی که بگندد نمک

هموطنان هم استانیهای عزیز اخیرا کارگردان معروف و پر اوازه ی کشورمان جناب ابراهیم حاتمی کیا فیلمی با عنوان بادیگارد ساخته و ان را به مرحله ی اکران رسانیده است.علیرغم کارنامه ی درخشان حاتمی کیا در عرصه ی فیلم سازی متاسفانه گویی ایشان اب در اسیاب دشمن ریخته و چهره و فرهنگ کهن ترین قوم ایرانی را به سخره گرفته اند.فیلمی که در ان چهره ی مهمان نواز و زجر دیده و دوست داشتنی و خون گرم این استان را با عنوان تروریست انتحاری معرفی میکند که در پایان دست به خود کشی میزند.میخواهم در این دل نوشته حضور این کارگردان با تجربه را به چند نکته جلب نمایم.

جناب حاتمی کیا ایا جنابعالی حضور در جمع مردم خون گرم بلوچستان را تجربه کرده اید که اینچنین این قوم را به عنوان قاچاقچی و اخلال گر در فیلمتان معرفی کرده اید.

ایا شما از باورهای مذهبی مردم بلوچ چه چیزی را درک نموده اید که این قوم را تروریست واخلال گر معرفی میکنید و این در حالیست که مرزداران این استان تا بحال اجازه نداده اند هیچ استعمارگری با چشم طمع به این استان بنگرند.

ایا شما تا بحال کتابهای تاریخی و سرنوشت استعمارگران پرتغالی و انگلیسی را که باخفت مجبور به ترک این سرزمین کرده اند مطالعه کرده اید.

ایا شما به امارهای خودکشی در سطح کشور رجوع کرده اید که نه تنها پایین ترین امار را دربین استانهای دیگر دارد و علاوه بر ان خودکشی نفس از دید عالمان دینی منطقه امری نکوهیده بوده و هیچ جایگاهی در بین علمای سنی و شیعه ی منطقه نداشته و ندارد واقف هستید.

ایا فیلمنامه ی این فیلم را بر اساس شنیده ها و رویاهای شخصی تان نوشته اید یا به این موضوع بر اساس خوابهای شبانه تان یا مشاوره های غلط بوده است؟

ایا شما ازادی مرزداران جان بر کف کشور را از چنگال گروههای معاند نشنیده اید یا در گوشهایتان پنبه و چشمهایتان با این ازادمنشی ها بیگانه بوده است.

ایا شما از وفاداری مردم این استان نسبت به نظام و شرکت انها در تمامی انتخابات با حداکثر توان که مهر تاییدی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده بی خبر هستید.

و سوالهایی دیگر که نشان از بی تدبیری جنابعالی و کادر فیلمسازیتان بوده.

ایا این تنگ نظری شما موجی از تنفر در خصوص فیلم سازی در منطقه را دامن نخواهد زد.شما با این کارتان شیرینی سریال شنبل و شاهی را به کام ما مردمان بلوچ تبدیل به تلخی و قهر مجدد این مردم با سریال و فیلمهای بی سر و ته مغرضانه ننموده اید.در پایان از سر دلسوزی و احترام بخاطر عقاید و احساسات جریحه دار شده ی قوم بلوچ تقاضا میشود تا جلوی اکران این فیلم گرفته شود.ما مردمان بلوچ حاضریم تمام هزینه های این فیلم را بپردازیم تا این فیلم مفتضح دیگر اکران نشود.شما ندانسته ابی را به اسیاب دشمن ریخته اید که به هیچ زبان عقلی و نقلی نمیشود ان را جمع نمود.

در پایان با تمام وجود از شما میخواهیم به خاطر اکران این فیلم از مردمان غیور و با فرهنگ این استان معذرت خواهی نموده تا بار دیگر این چهره ایکه برای این مردم از سرزمین ایران اسلامی رغم زده اید پاک شود.

از سایر هموطنان عزیزم چه سیستانی و چه بلوچستانی تقاضا میکنم در تمام گروهها این دل نوشته کپی شود تا تمام اقوام ایرانی از این ظلم و اجحاف که با چهره ی سوخته ولی پر از لطف وصفا صورت گرفته اطلاع پیدا کنند و این فیلم از طرف تمامی اقوام ایرانی که دل در گرو خدمت به این سرزمین و کشور دارند محکوم شود.ضمنا منتظر پاسخ اقای حاتمی کیا در این خصوص هستیم.

کامیاب باشید.

نوشته: وحید ریگی حسین ابادی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا