بازداشت “شاه بلوچ” خواننده رپ بلوچی

خبرگزری هرانا – یک خواننده رپ بلوچ متخلص به “شاه بلوچ” در شهرستان چابهار بازداشت شد. شاه بلوچ آهنگ‌هایی در خصوص مشکلات سیاسی و اجتماعی شهروندان بلوچ خوانده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، “عماد بیجارزهی” معروف به “شاه بلوچ” ۳۰ خرداد ۹۷ توسط ماوران لباس شخصی در منزل پدری بازداشت شد. یک منبع مطلع در این باره گفت: “ماموران لباس شخصی درب منزل پدرش رفته و خود را به عنوان دوستان شهرستانی شاه معرفی کرده، وقتی دم درب آمده بازداشتش کردند.”

وی افزود: “پدرش به ارگان های امنیتی مراجعه کرده به وی گفتند که شاه بلوچ را به سپاه سلمان زاهدان منتقل کردند، وقتی آنجا رفته گفتند به تهران منتقل شده و جای دقیقش را اعلام نکردند.” این منبع گفت: “خانواده شاه بلوچ نخواستند موضوع را رسانه‌ای کنند تا آزاد شود ولی هنوز حتی جای نگهداریش را هم به درستی نگفتند”.

شاه بلوچ آهنگ‌هایی در خصوص مشکلات سیاسی و اجتماعی شهروندان بلوچ خوانده است. صفحه انیستاگرام نامبرده پس از بازداشت از دسترس خارج شد. از علت بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

حکومت ایران طی سالهای اخیر علیرغم ممیزی‌های فراوان قبل از انتشار آثار موسیقی و لغو مکرر کنسرت‌ها، در بسیاری موارد اقدام به بازداشت یا احضار خوانندگان کرده است. دولت ایران موسیقی رپ را همواره یک تهدید دانسته و خواننده های رپ امکان دریافت مجوز را نداشته اند و اغلب مجبور به ترک ایران شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا