بازداشت ۱۴ نفر در سیستان و بلوچستان به اتهام «ترور»!؟

محسن داوودی، فرمانده انتظامی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان از بازداشت ۱۴ نفر به اتهام «ترور» چهار مأمور پلیس خبر داد.

روزنامه شرق در شماره شنبه ۱۹ مهر گزارش داد در «حمله‌های تروریستی» هفته گذشته چهار مأمور نیروی انتظامی کشته و سه نفر نیز مجروح شده‌اند.

چهارشنبه هفته گذشته افرادی که مقام‌های پلیس ایران از آن‌ها به نام «اشرار مسلح» یاد کرده‌اند، در تماس با پلیس ۱۱۰، مأموران انتظامی پاسگاه انتظامی آسپیچ شهرستان سراوان را به محل مورد نظر خود کشانده و سه مأمور را کشته‌اند.

یک روز پس از این رویداد نیز افراد ناشناس با یک دستگاه خودرو که در آن مواد منفجره جاسازی شده بود وارد پاسگاه آسپیچ شدند و با انفجار این خودرو، یک مأمور دیگر کشته شد.

گروه جیش‌العدل در اطلاعیه‌ای مسئولیت حملات هفته گذشته در شهرستان سراوان را بر عهده گرفته است.

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران در واکنش به کشته‌شدن چهار مأمور پلیس بدون اشاره به نام پاکستان گفت: «اگر این کشور ناتوان است، دست ما را باز بگذارد که ما در کشور او دنبال عملیات برویم و گروه‌های تروریستی را تعقیب کنیم.»

وی افزود: «نمی‌شود که در صفر مرزی بایستیم و از داخل خاک همسایه به ما ضربه بزنند و بعد به آن‌جا فرار کنند و در تحت چتر امنیتی سرویس‌های امنیتی آن‌ها باشند، این حرف‌ها پذیرفتنی نیست.»

به گفته احمدی‌مقدم، «آن‌ها (مقامات پاکستان) می‌گویند به ما ربطی ندارد یا این‌که ما تسلط نداریم و به ما اطلاعات بدهید و اگر به آن‌ها اطلاعات بدهیم، از آن‌جا تروریست‌ها را مطلع کرده و به آن‌ها می گویند بروید و بعد به ما می‌گویند کسی نبود.»

در سال‌های اخیر مرزهای جنوب شرقی ایران در استان سیستان و بلوچستان شاهد چند حادثه این‌چنینی بوده که آخرین آن‌ها در آبان‌‌ و بهمن ۱۳۹۲ در منطقه مرزی سراوان رخ داد.

جیش‌العدل بهمن سال گذشته پنج مرزبان ایرانی را به گروگان گرفت که پس از مذاکرات علمای اهل سنت، این گروه چهار تن از گروگان‌ها را آزاد کرد و سرنوشت گروگان پنجم جمشید دانایی‌فر همچنان نامشخص است.

این گروه در آبان ۱۳۹۲ در یک حمله دیگر ۱۴ مرزبان ایرانی را کشت و شش تن دیگر را زخمی کرد و سه نفر را هم به گروگان گرفت.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه ۱۶ زندانی اهل سیستان و بلوچستان را اعدام کرد.

گروه جیش‌العدل می‌گوید برای حقوق اقلیت بلوچ در ایران مبارزه می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا