بحرین.. کشف یک هسته تروریستی وابسته به سپاه پاسداران و حزب‌الله

وزارت کشور بحرین چهارشنبه 6 ژانویه 2016 از کشف و دستگیری اعضای یک هسته تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان خبر داد که برای اجرای سلسله ای از انفجارها، برنامه ریزی کرده بود.
بنا بر بیانیه وزارت کشور بحرین، حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان، با دو تن از دستگیر شدگان دیدار کرده و به آن ها مبلغ 20 هزار دلار داده بود.

وزارت کشور بحرین افزوده است که اعضای گره تروریستی سری که «قروب البسطه» نام گرفته شناسایی و شماری اعضای آن که در اجرای سلسله از جرایم تروریستی خطرناک در بحرین دست داشتند، دستگیر شدند.

در جزئیات آمده است که تحقیقات نشان داده است این گروه تروریستی با «گردان های استر» که یک گروه تروریستی است، رابطه داشته است. شماری از اعضای این هسته نیز در انفجار تروریستی منطقه ستره در تاریخ 28 ژوئیه 2015 که به کشته شدن دو تن از نیروهای پلیس و زخمی شدن 6 تن دیگر انجامید، دست داشتند. دو برادر دوقلو با نام های علی احمد فخراوی و محمد احمد فخراوی (33 ساله) که به گروهی با نام «جریان وفاداری اسلامی» عضویت دارند، اقدام به تاسیس هسته «قروب البسطه» کرده اند.

این بیانیه ادامه داده اند که علی احمد فخراوی اواخر سال 2011 به ایران سفر کرده و حمایت مالی، معنوی و لجستیکی را برای اجرای عملیات تروریستی دریافت کرد. او در این زمینه از ارتباطش با نیروهای تروریستی حاضر در ایران که روابط نزدیکی با رهبران سپاه پاسداران و گروه تروریستی حزب الله دارند، استفاده کرده است.

این متهم همچنین در سال 2012 به همراه دو متهم دیگر با نام های زهیر عاشور و حسین عبد الله برای دریافت کمک مادی از حزب الله لبنان، به حومه جنوبی بیروت رفتو با حسن نصر الله دبیرکل این حزب و عاونش نعیم قاسم دیدار کرد. در این دیدار، متهمان، طرح «احیای جریان وفاداری اسلامی» را پیشنهاد دادند و همچنین برای عملیات تروریستی شان در بحرین، درخواست کمک کردند. حسن نصر الله از آن ها خواست به اقدام های خود ادامه دهند و برای حمایت از گروهشان، به آن ها 20 هزار دلار پرداخت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا