برخورد فراقانونی مسئولین با زندانی سیاسی معترض در زندان زاهدان

زندانی سیاسی ابوبکر رستمی در زندان زاهدان به دلیل مطالبه حقوق زندانیان و پرسش از مسئولانی که برای بازدید به این زندان سر می زدند به تصمیم مسئولان زندان بصورت تنبیهی به قرنطینه زندان تبعید شد. زندانی دیگری که در حمایت از آقای رستمی به مسئولین اعتراض کرده بود نیز به همین وضعیت دچار شد. مسئولان زندان زاهدان از زندانیان میخواهند مشکلات زندان را بازگو نکنند و با مسئولین مختلفی که به زندان سر می زنند صحبت نکنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوبکر رستمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان زاهدان به سر می برد امروز صبح به تصمیم مسئولین زندان جهت تنبیه به قرنطینه زندان تبعید شد.

مسئولین زندان از عملکرد آقای رستمی در خصوص گفتگو با افراد مسئولی که حسب مسئولیت یا بصورت نمایشی مانند دیپلماتهای خارجی از زندان زاهدان بازدید می کردند ناراضی بودند برای همین صبح امروز با حضور حسن خواجه میر مدیر داخلی زندان و محمد نارویی رئیس بازرسی، این زندانی را بصورت تنبیهی بر خلاف آیین نامه های مدون سازمان زندانها به قرنطینه این زندان که شرایط محدود و سخت تری دارد تبعید کردند.

آقای رستمی در دفاع از خود مطالبه گری حقوق انسانی خود و سایر زندانیان را حقی قانونی دانسته بود و مطرح کردن مشکلات زندان با بازدیدکنندگان را منافی وظیفه و هدف بازدید این افراد ندانسته بود.

پیش از انتقال تنبیهی آقای رستمی، زندانی دیگری به نام محمد اسکانی، ۲۲ ساله که در دفاع از مطالبه گری آفای رستمی صحبت کرده بود نیز به دستور مسئولین همزمان با این زندانی سیاسی به محل قرنطینه زندان تبعید شد.

آقای اسکانی از متهمان جرایم مواد مخدر است که از یکسال پیش بصورت بلاتکلیف در این زندان به سر می برد.

ابوبکر رستمی نیز زندانی سیاسی است که از ۲۶ ماه قبل در این زندان به سر می برد و مردادماه سال جاری از بابت “محاربه و همکاری با گروههای معاند نظام” همراه با هم پرونده های خود به حکم دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شد.

از جزییات پرونده و مصداق های اتهامی این زندانی اهل کرمانشاه که متهم به اقدام علیه امنیت کشور است اطلاع زیادی در دست نیست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا