بزودی شهر جدید “تیس” جهت اسکان غیربومیان غیربلوچ کارکنان دولت در چابهار تاسیس می شود

در حالی که معین الدین سعیدی رئیس شورای شهر چابهار در گفتگو با ایلنا از فاجعه‌ کم‌ آبی، فقر، بیماری، اعتیاد و حاشیه‌ نشینی در شهر چابهار سخن به میان آورده است، محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی “رژیم بلوچ ستیز جمهوری اسلامی” امروز پنجشنبه ۴ مردادما ۱۳۹۷ در نشستی در فرمانداری چابهار از تاسیس یک شهر جدید “تیس” خبر داده است.

به گزارش ایرنا محمد سعید ایزدی روز پنجشنبه در نشست جمع بندی سفر معاونان وزارت راه و شهرسازی در فرمانداری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شهر جدید تیس با استانداردهای روز شهرسازی و فرهنگ و آداب بومی تاسیس خواهد شد.

وی افزود: ۲۰ درصد زمین ها در شهر جدید تیس با کاربری مسکونی برای اسکان جمعیت و ۵۰ درصد آن فضای گردشگری و تفریحی است تا موجب اشتغال و توسعه این منطقه شود. معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیاست های توسعه ای شهر چابهار باید بر اساس جایگاه آن و منطبق با طرح های توسعه ای سواحل مکران باشد تا بعدا با مشکلات مواجه نشود. ایزدی بر ساماندهی مناطق حاشیه شهرهای چابهار و کنارک تاکید کرد و گفت: باید سامانه حمل و نقل و ترانزیت بر اساس توسعه شهر پیش رود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ادامه داد: محدوده حریم چابهار باید در طرح جامع این شهر از بلاتکلیفی خارج و کاربری های لازم نیز مشخص شود. به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی و استانی به منظور شرکت در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری، کلنگ زنی و افتتاح طرح های سرمایه گذاری، بازدید از مناطق حاشیه شهر، زمین فرودگاه بین المللی و راه آهن چابهار – زاهدان به بندر چابهار سفر کرده اند.

چابهار در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا