خواننده و نوازنده بنام بلوچستان به دیار حق شتافت

استاد دين محمد زنگشاهي نوازنده سازهاي قيچك و رباب و خواننده به نام سيستان و بلوچستان به دليل بيماري كبدي به ديار حق شتافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان به خبرنگار عصرهامون گفت: استاد زمک زهی مبتلا به بیماری کبدی بود که تلاش های بسیاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و صندوق اعتباری هنر کشور در خصوص درمان وی انجام گرفت اما متاسفانه به دلیل شدت بیماری امکان اعزام و جا به جایی وجود نداشت و درمان به نتیجه ای نرسید.

حسین مسگرانی افزود: استاد دین محمد زمکزهی (زنگشاهی) از خوانندگان و نوازندگان چیره دست موسیقی بلوچستان بود که در بیش از 20 کشور خارجی و بیش از 15 دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر اجرای برنامه داشت. وی با اشاره به اینکه استاد زمکزهی فرزند خلف استاد موسی زنگشاهی بود اظهار کرد: این هنرمند برجسته استان به دلیل بیماری کبدی در بیمارستان شهرستان میرجاوه به دیار حق شتافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پیامی درگذشت این هنرمند گرانقدر را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:”خبر درگذشت زنده یاد استاد دین محمد زنگشاهی از هنر مندان موسیقی استان، غباری از اندوه را بر دل أهالی فرهنگ و هنر استان سیستان و بلوچستان نشاند.

بی شک یاد وخاطره این هنرمند گرانقدر در حوزه موسیقی استان سیستان وبلوچستان همواره زنده خواهد ماند. اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه به جامعه هنری استان، از خداوند متعال برای آن هنرمند فقید علو درجات و برای خانواده و بازماندگان آن مرحوم؛ شکیبایی مسئلت دارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا