بلوچستان و 120 هزار بازمانده از تحصیل

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی و پراکندگی جغرافیایی تعداد ۱۲۰ هزار کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.
علیرضا نخعی در گفتگو با مهر بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۱۲۰ هزار کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل داریم که ۳۷ هزار نفر از این تعداد را کودکان مقطع ابتدایی و در سنین ۶ تا ۹ سال تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده سعی شده تا بیش از یک سوم از این کودکان در مقطع ابتدایی و در سال جاری تحت پوشش تحصیلی قرار بگیرند بیان داشت: کمبود فضای آموزشی و پراکندگی بیش از حد جغرافیایی و فاصله روستاها از یکدیگر متاسفانه به این آمار دامن زده است.
نخعی گفت :در استان سیستان و بلوچستان ۴ هزار و ۸۴۶ فضای کالبدی وجود دارد که نسبت به آمار جمعیتی در صورت تراکم جمعیت بیشترین فضای آموزشی محسوب می شود اما در سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه قریب به ۶ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار وجود دارد و میانگین پراکندگی چمعیت در این استان بیش از ۴ برابر متوسطه پراکندگی کشور است طبیعی است که با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم.
دبیر شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با توجه به تعدد و پراکنش روستاها این تعداد فضای آموزشی پاسخگوی نیاز استان نیست اظهار داشت: به همین دلیل بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشورتعداد بیشتری را به خود اختصاص می دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شرایط سخت موجب شده تا دانش آموزان استان ۱۵ کیلومتر بطور متوسط مسافت مدرسه تا خانه را روزانه بپیمایند در حالی که متوسط میانگین کشوری ۵ کیلومتر است.
وی بیان داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط خاصی که دارد ۸۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی نسبت به میانگین کشور کم دارد و برای رفع این کمبود نیازمند عزمی ملی و نگاه ویژه خیران مدرسه ساز هستیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا