به منظور ارتقاي ظرفيت هاي علمي و فناوری؛ پروسه استانبول به دانشگاه سیستان و بلوچستان تفویض شد

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: هدف از تاسیس اقدامات اعتمادساز آموزشی قلب آسیا توسعه و ارتقاي نظام آموزشي كشور های همسايه و کشورهاي مسلمان است.
علیرضا بندانی در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون، در خصوص تاسیس دبیرخانه اقدامات اعتمادساز آموزشی قلب آسیا در دانشگاه سیستان و بلوچستان
اظهار داشت: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با استناد به سياست هاي كلان علمي و فناوري كشور تلاش دارد تا ضمن ارتقاي ظرفيت هاي علمي و فناوري، دستاورد ها و تجربيات خود را در اختيار كشورهاي همسايه به ويژه كشورهاي مسلمان قرار دهد.

وی با بیان اینکه جمهوري اسلامي ايران، راهبر “اقدامات اعتمادساز آموزشي قلب آسيا- پروسه استامبول (E-CBM) است و مسئوليت ” مرجع ملي” به مركز همكاري هاي علمي بين المللي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري واگذار شده است، افزود: هدف اصلي اقدامات اعتماد ساز آموزشي (E-CBM)، تاكيد بر توسعه و ارتقاي نظام آموزشي كشور همسايه، افغانستان است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان با عنايت به موافقت وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري، ظرفيت هاي علمي و اجرايي دانشگاه سيستان و بلوچستان و حسن مجاورت و همسايگي با افغانستان، مسئوليت تاسيس و راهبردي دبيرخانه اجرايي اقدامات اعتمادساز آموزشي قلب آسيا- پروسه استانبول به اين دانشگاه تفويض و دبير خانه مذكور در محل دفتر امور بين الملل و همكاريهاي بين دانشگاهي مستقر گرديد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا