به گزارش سایت اینترنتی رادیو فارسی فرانسه، جبهۀ آزادی‌بخش بلوچستان مسئولیت قتل بیست کارگر غیربلوچ را به عهده گرفت !

ظاهراً مهاجمین قبل از کشتن کارگران، اطمینان حاصل کرده‌اند که کارگران بلوچ و اهل بلوچستان نیستند. همۀ قربانیان از استان‌های دیگر، بخصوص پنجاب و سند می‌آمدند.
در بلوچستان پاکستان، بیست کارگر ساختمانی غیربلوچ توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. جبهۀ آزادی‌‍بخش بلوچستان مسئولیت حمله را به عهده گرفت. رهبری این سازمان را الله‌نظر بلوچ، پزشک سابق، بر عهده دارد. قبلاً در همین منطقه، شیعیان چندین بار مورد حمله قرار گرفته‌اند اما هنوز هیچ منبعی در بارۀ دین و مذهب بیست کارگر چیزی نگفته است.

کارگرانی که در بلوچستان پاکستان مورد حمله قرار گرفتند، به نوشتۀ برخی منابع در یک کارگاه سد‌سازی -و به روایت دیگر پل‌سازی- مشغول به کار بودند.

به گفتۀ مقامات پلیس پاکستان « جمعه شب، مردان مسلح به اردوگاه کارگران هجوم آورده و بیست نفر را کشتند».
خبرگزاری‌های ایرانی محل واقعه را «منطقۀ تربت» نامیده و می‌نویسند «بیش از پنجاه شبه‌نظامی سوار بر موتورسیکلت به این کارگاه در زمان استراحت کارگران حمله کردند».
به گفتۀ پلیس، ظاهراً قاتلان قبل از کشتن کارگران، اطمینان حاصل کرده‌اند که آنها اهل بلوچستان نیستند. همۀ قربانیان از استان‌های دیگر، بخصوص پنجاب و سند می‌آمدند.

به گفتۀ اکبرحسین درانی، یکی از مسئولان بلندپایۀ بلوچستان پاکستان «برخی کارگران با صدای گلوله و جیغ وفریاد بیدار شده‌اند… مهاجمان سپس همه را به صف کرده، هویت و زادگاه هر یک را پرسیده و سپس بیست نفر را به ضرب گلوله کشته‌اند».
محافظان مسلح این کارگران از ترس فرار کرده‌اند.

روز شنبه بعدازظهر، اعلام شد که جبهۀ آزادی‌‍بخش بلوچستان مسئولیت کشتن کارگران را به عهده گرفته است.
این سازمان به خبرگزاری فرانسه پیغام داد که «ما مبارزه را علیه پاکستان اشغال‌گر تا رهایی کامل بلوچستان ادامه خواهیم داد».
گفته می‌شود که رهبر جبهۀ آزادی‌‍بخش بلوچستان، موسوم به الله‌نظر بلوچ، حرفۀ پزشکی را رها کرده تا مبارزه مسلحانه را علیه دولت پاکستان پی گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا