بیانیه/ حزب مردم بلوچستان حملات پهپادی و توپخانه‌ای رژیم را در کوه سالان کردستان محکوم می‌نماید

   

حملات پیاپی پهپادی و توپخانه‌ای رژیم جمهوری اسلامی در چند روز گذشته به منطقه‌ی حفاظت شده‌ی زیستیِ کوه سالان باعث ایجاد حریق و نابود شدن بخش بزرگی از طبیعت این منطقه شده و ضمن از بین رفتن گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی، خطرات جانی و مالی‌ای را متوجه مردم منطقه نموده است.

رژیم با اعمالی از این دست در پی ایجاد جنگ داخلی در مناطقی چون کردستان و بلوچستان و در نتیجه قتل عام مردمان این مناطق است. با اینکه شعله‌ی انقلاب زن، زندگی، آزادی در دیگر مناطق ایران تا حدودی فروکش کرده اما مردم کرد و بلوچ نشان داده‌اند که چیزی برای از دست دادن ندارند و تا رسیدن به اهداف آزادیخواهانه‌ی خویش به مبارزه با رژیم ادامه خواهند داد.

اعتصابات و اعتراضات چند روز پیش در کردستان و جمعه‌های اعتراضی بلوچستان گواهی بر این مدعا است.

حزب مردم بلوچستان که سعادت آن را داشته است که از مبارزات به حق ملت کرد بیاموزد، همواره از مبارزات این ملت حمایت کند و در کنار احزاب کردستان باشد، هرگونه حمله به مردم کرد را محکوم می‌کند.

راز امنیت، سعادت و برخورداری از رفاه و کرامت انسانی ملت‌های تحت ستم ایران تنها از رهگذر سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و استقرار نظامی سکولار، دموکرات و فدرال ممکن است که لازمه‌ی آن همبستگی هر چه بیشتر نیروهای سیاسی و میدانی ایران و تمرکز مبارزات با نگاه به نکات مشترک و نه افتراق ‌آنان می‌باشد.

حزب مردم بلوچستان – جون ۲۰۲۳

https://t.me/ostomaan/3743

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا