تاکید مولانا گرگیج بر مواضع خود در دفاع از عقیده اهل سنت

به گزارش کمپین فعالین بلوچ مولانا محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر سخنان هفته پیش خود را در دفاع ازعقیده اهل سنت دانست و در پاسخ به حملات برخی از سایتها و رسانه های افراطی پس از اظهارات هفته گذشته خود ،پیرامون انتقاد از برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی توسط برخی از افراد به ظاهر سنی‌ مذهب و پخش آن از صدا و سیما، گفت: اینجانب در هفته گذشته مطابق باوروعقیده اهل سنت راجع به عزاداری حضرت حسین طبق مذهب حنفی بیان کردم که الحمدلله مذاهب چهارگانه اهل سنت در این موضوع اختلافی ندارند.
وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری درباورما نیست وخطابم افرادی از اهل سنت بود که در این مراسمات شرکت می کنند زیرا عقیده ما اینگونه نیست،ما باور خودمان را اظهار می کنیم و به عقاید برادران شیعه کاری نداریم.
مولانا گرگیج علت انتقاد تند هفته پیش خود را بی توجهی نسبت به تذکرهای ایشان از تریبون نماز جمعه مبنی بر تحریف عقاید توسط صدا و سیما در سالهای گذشته دانست و اظهار داشت: شما یک پیرزن را در حال سینه زدن به نام اهل سنت و باور مذهبی آنان از رسانه ملی پخش می کنید،نماز عید ما در منطقه آزادشهرهر سال با شکوه و جمعیت چشمگیری درمنطقه شمال ایران برگزارمی شود آیا صدا و سیما به جز نمازجمعه آن هم هرچند مدت یکبار، این اعیاد و مراسمات ما را پوشش داده است؟
از سوی دیگر برخی سایتهای افراطی شیعه سخنان فردی به نام آخوند آرمون بلوچ را به عنوان امام جمعه اهل سنت “گالیکش” منتشر کرده بودند که گفته است: ما اهل سنت به هیچ عنوان سخنان مولوی گرگیج را قبول نداریم. این در حالیست که در “گالیکش” هیچ نماز جمعه ای از اهل سنت برگزار نمی شود و وی امام جماعت یک مسجد و از منصوبان نهاد رهبری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا