تایید مرگ 4 نفر در زاهدان بر اثر بیماری آنفولانزا

به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، محمودرضا میری رییس علوم پزشکی زاهدان درنشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا در استان اظهار داشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، محمودرضا میری رییس علوم پزشکی زاهدان درنشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا در استان اظهار داشت:
تاکنون ۴۵۶ به دلیل داشتن علایم بیماری به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که ۲۰۶ نفر بستری شدند.

وی افزود: از ۱۷۶ نفر نمونه گیری انجام شدکه ۲۲مورد مثبت اعلام شده و۱۱ مورد منجر به مرگ شده است که تنها ۴ مورد مربوط به آنفلوآنزا بوده و الباقی ربطی به آنفلوآنزا نداشته است.

میری تاکید کرد: از میان زایران کربلا هم تنها یک نفر از استان در این رابطه تایید شده است.

مردم باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها خود‌داری کنند

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها خود‌داری کنند، تصریح کرد: تب بالای 38 درجه، سرفه و حالت تهوع و تنگی نفس از علاعم شایع این بیماری است که اگر کسی همزمان با هم این موارد را داشته باشد باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

میری با بیان اینکه استفاده از ماسک فقط برای فرد بیمار و افرادی که با بیمار تماس دارند لازم است، تاکید کرد: ‌استفاده از دستمال کاغذی چند لایه، شستن دست‌ها با آب و صابون از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

 

مردم برای علائم سطحی سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه مردم برای علائم سطحی سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنند، افزود: ازدحام جمعیت سبب می‌شود اگر کسی در محیط بیمارستان به این بیماری مبتلا باشد به دیگران هم سرایت کند.

وی اضافه کرد: بیماری‌های فصلی تازگی ندارد، اما اگر نحوه مقابله با آن را ندانیم بسیار خطرناک است.

میری تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی بسیار ساده است و اگر مردم این موارد اولیه را رعایت کنند قطعا از شیوع گسترده بیماری جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/9031

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا