تجمع مردم پس از کشته شدن یک جوان بلوچ در شلیک ماموران انتظامی پاسگاه بمپور

تجمع مردم خشمگین در کنار پاسگاه بمپور در پی شلیک و کشته شدن یک جوان بلوچ در بمپور – ایرانشهر
به گزارش کمپین فعالین بلوچ جاسم نرماشیری فرزند جمّا در شلیک ماموران انتظامی پاسگاه بمپور و اصابت گلوله به سر نامبرده کشته شد.

غلامرسول نرماشیری یکی از معتمدان بمپور در این زمینه به گزارشگر ” کمپین فعالین بلوچ” گفت: “ساعت حدود 7 امشب (شنبه 18 بهمن) جاسم نرماشیری فرزند جمّا در حالی که با خودرو خود در آن زمان هیچ بار گازوئیل به همراه نداشته قصد عبور از پاسگاه را داشته که ماموران انتظامی پاسگاه به ظن حمل گازوئیل قاچاق به وی ایست داده اند و پس از عدم توجه وی به ایست به سمت وی شلیک کرده اند که گلوله به سر وی اصابت کرده و کشته شده است.”

وی افزود:” پس از آن مردم با تجمع در کنار پاسگاه خواستار تنبیه و بازداشت مسببین امر شدند که (برای حل مساله) نیروی انتظامی شهرستان و دادسرای نظام و فرماندار آمده و قول دادند (که مساله را حل کنند) و گفتند که (ماموران) پنج نفر بوده اند که ما نمی دانیم دقیقا کدام یک از اینها شلیک کرده است به همین خاطر فعلا این افراد را بازداشت کرده ایم و فردا می بینیم که مسبب اصلی کدام فرد بوده و ضارب را تنبیه می کنیم”

گفتنی است در 3 روز گذشته دستکم 4 نفر از شهروندان بلوچ صرفا به ظن حمل گازوئیل کشته و زخمی شده اند که هر سه مورد کشته شده تیر مستقیم به سر آنها اصابت کرده است.

روز چهارشنبه 15 بهمن رحیم بخش ریگی 30 ساله اهل “ریکپوت” بمپور، روز پنجشنبه 16 بهمن دو برادر به نام های ضیاء الرحمن 14 ساله و زبیر 20 ساله کشته و زخمی شدند.

همچنین روز سه شنبه 14 بهمن حافظ “ظاهر خمر” مدرس مکتب علوم دینی “سمیه” زاهدان و برادر حافظ عمر خمر شاعر و سرودخوان معروف اهل سنت بلوچستان در حمله افراد مسلح ترور شد.

افزایش این امر در ماه های اخیر باعث نگرانی و خشم مردم بلوچ از عملکرد خودسرانه ماموران انتظامی غیر بومی در برخورد با مردم بومی شده است.

گزارش های مشابه را از اینجا بخوایند کلیک

ویدیو تجمع مردم را از اینجا ببینید: کلیک

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا