تهدید خانواده زندانیان بلوچ توسط وزارت اطلاعات ایران

منابع حقوق بشری ایران روز یکشنبه 28 ژوئن 2015 طی گزارشی از تهدید خانواده زندانیان عقیدتی بلوچ توسط وزارت اطلاعات ایران خبر دادند.
به گزارش هرانا خبرگزاری فعالان حقوق بشر ایران، ماموران وزارت اطلاعات ایران در تهدید ضمنی به خانواده “ملک محمد آبادیان” یکی از زندانیان بلوچ در زندان زاهدان، گفتند: “اگر بخواهیم زندانیان شما را آزاد کنیم باید برای هر نفر یک سند 5 میلیارد تومانی وثیقه بگذارید”.

دراین تماس عناصر وزارت اطلاعات به خانواده زندانیان تاکید کردند: “ما مطلعیم که شما کسی را ندارید تا حمایتتان کند و این وثیقه ها را تهیه کند”.

نسرین آبادیان دختر ملک محمد آبادیان در تماس با فعالین حقوق بشری، از وضعیت بد خانواده خود پس از بازداشت پدر و برادرانش و تعلل کردن در رسیدگی به وضعیت این زندانیان از سوی مسئولان خبر داده است.

نسرین آبادیان گفت: “بخاطر نبود پدر و برادران و نداشتن سرپرست مرد در خانواده ما با مشکلات خیلی زیادی رو به رو شدیم، همه زندگی ما بهم ریخته، بیماری خودم یه طرف بیماری خواهرم یه طرف.”

وی افزود: “با وجود نقض حکم پدرم در دیوان عالی کشور و وعده های همیشگی آزادی پدرم که توسط مسئولان داده می شود و هیچ خبری از آزادی نیست و ما در چنین شرایط بدی هستیم باید چکار کنیم، تکلیف ما بعد از گذشت سه سال چیه، چقدر دیگه باید زجر بکشیم”.

خانم آبادیان در ادامه گفت: “قبل از ماه رمضان برادر کوچیکم برای پیگیری وضعیت پدر و برادرانم رفتند، هم دادستان محمد مرزیه و هم نماینده رهبری سلیمانی گفتند که ما هر چه زودتر برای آزادی آنها اقدام می کنیم اما این حرف هم دروغ از آب در آمد و وقتی برادرم رفته به وزارت اطلاعات آنها به وی گفتند که ما در این سه چهار سال به نتایج دیگری رسیدیم و دلایل دیگری پیدا کردیم که جرمشان را اثبات می کند”.

وی گفته است که وزارت اطلاعات هیچگونه دلایلی برای گفته هایش ارائه نداده است و تنها بر سند 5 میلیارد تومانی برای وثیقه تاکید دارند”

ماموران به خانواده آبادیان گفته بودند که مولوی نقشبندی (یکی از چهره های مذهبی بلوچستان) به خاطر جایگاه اجتماعی اش توانست وثیقه را تهیه کن اما ما مطمئنیم که شما کسی ندارید که سند 5 میلیاردی برایتان وثیقه بگذارد”.

ملک محمد آبادیان و سه فرزندش به نام های هادی آبادیان، جواد آبادیان و عبدالله آبادیان در فوریه 2011 به اتهام ترور مولوی جنگی زهی یکی از علمای سنی و فرمانده بسیج روستای حاجی آباد از توابع دهستان کیشکور شهرستان سرباز، به همراه مولوی فتحی محمد نقشبندی و فرزندش عبدالغفار نقشبندی بازداشت شدند و پس از مدتی حکم اعدام برای وی و یکی از فرزندانش صادر شد اما دیوان عالی کشور رای به نقض حکم صادره داد و پس از مدتی مولوی نقشبندی که از سوی وزارت اطلاعات به عنوان متهم اصلی معرفی می شد با وجود تبرئه با سند 5 میلیارد تومانی آزاد شد اما دیگر مظنونان این پرونده همچنان در بازداشت به سر می برند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا