توضیح خواستن نماینده چابهار از رئیس جمهور نسبت به حذف نام بلوچستان در برخی از اوراق رسمی ادارات

بر پایه این گزارش یعقوب جدگال نماینده مردم شهرستانهای چابهار و توابع در مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس جمهور خواستار توضیح علت حذف نام بلوچستان از سربرگ‌های کاغذهای اداری چابهار شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد،حسین سبحانی نیا عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز (یکشنبه 15 تیر) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

 

نماینده مردم شهرستانهای چابهار،کنارک،نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر خود به رییس جمهور گفت: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور خواسته شد تا نسبت به حذف نام بلوچستان در برخی از سربرگ ها،اوراق اداری و آدرس های اینترنتی ارگان های دولتی توضیح دهد.

 

یعقوب جدگال در گفت و گو با خبرنگار بلوچ پرس با بیان این مطلب اظهارداشت: رییس جمهور موظف است تا در اسرع وقت نسبت به اقدامات مشکوک برخی افراد و دستگاههای اجرایی در استان سیستان و بلوچستان و علی الخصوص در شهرستان چابهار پاسخ دهند.

 

جدگال افزود: ظاهرا برخی از فریب خوردگان و عوامل استکبار جهانی در برخی از نهادها و ارگان های استان سیستان و بلوچستان نفوذ کرده اند و سعی دارند تا ضمن دامن زدن به اختلافات قومی اکثر مردم استان را که با آرای بسیار بالا دکتر روحانی را برگزیده اند نسبت به دولت تدبیر و امید بدبین کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید راه اعتدال و عقلانیت را در پیش گرفته لازم است تا رییس جمهور دستور شناسایی کسانی را که به اقدامات تفرقه افکنانه و افراطیت دامن میزنند صادر نموده تا در اسرع وقت این خاطیان شناسایی شده و نسبت به برکناری و تنبیه آنان اقدامات عاجل صورت بگیرد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: پس از حذف نام بلوچستان احساسات مردم نقاط مختلف استان به شدت جریحه دار شده و احساس میکنند که مورد ظلم و اجحاف برخی کوته فکران قرار گرفته اند،رییس دولت تدبیر و امید باید به احساسات مردم پاسخ داده و با خاطیان برخورد جدی انجام دهد.

 

این نماینده بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: به مردم عزیز و شریف استان پهناور سیستان و بلوچستان اطمینان میدهم ریاست محترم جمهور و وزرای مربوطه جلوی این اقدامات را خواهند گرفت و در صورتی که جلوی این اقدامات گرفته نشود و همچنان موضوع حذف نام بلوچستان تکرار شود و خاطیان برکنار نشوند از وزاری مربوطه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح سوال خواهم کرد.

 

منبع: بلوچ پرس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا