حزب مردم بلوچستان روز جهانی دوستی را به ملت‌های ایران و جهان تبریک می‌گوید

روز جهانی دوستی  ( International Day of Friendship) می‌تواند یادآور استحکام بخشیدن به پایه‌های زندگی مسالمت‌آمیز و احترام به حقوق یکدیگر در میان کشورها، ملت‌ها و ادیان گوناگون باشد. سازمان ملل متحد با هدف ایجاد دوستی میان ملت‌ها و مردم جهان، روز سی‌ام جولای هر سال را روز جهانی دوستی نام نهاده است.

تاریخ گواه فجایع فراوانی در ارتباط با قتل و غارت ملت‌های مغلوب و ضعیف‌تر بوده است. دریغا که با وجود گفتمان‌های انسانیت محور و تلاش اندیشمندان، شاعران و هنرمندان در جهت گسترش این گفتمان‌ها، هنوز بخش بسیار بزرگی از مردم جهان به پادشاهان کشورگشای خود ،که هدفی جز غارت و چپاول ملل ضعیف‌تر نداشته‌اند و در این راه، جنگ‌های خونین به راه انداخته‌ و هزاران هزار انسان را به قتل رسانده‌اند، به چشم قهرمانان ملی می‌نگرند. تا کمی قبل از تأسیس و شروع به کار سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵، کمتر کشور قدرتمندی را می‌شد یافت که ملت‌های ضعیف‌تر همجوار یا دور دست را مورد حمله قرار نداده باشد.

با وجود این، به دلیل آن که سازمان ملل “سازمان کشورها” است نتوانسته از نقض حقوق ملت‌های خارج از حاکمیت در درون کشورها ،آنگونه که در ایران اتفاق می‌افتد بکاهد.

دوستی و همزیستی مسالمت آمیز پایدار بین ملت‌های ساکن ایران تنها زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد، که این ملت‌ها از حقوق برابر انسانی و ملی برخوردار باشند و قانون تضمین کننده‌ی این حقوق باشد.

با وجود تبعیض‌ها و تفرقه‌افکنی‌های رژیم جمهوری اسلامی، ملت‌های ایران هر چه بیشتر به اهمیت این امر واقف شده‌اند. همبستگی دیگر ملت‌های ایران با اعتراضات مردم مظلوم عرب در اهواز (عربستان ایران) گواه چنین مسئله‌ای است.

حزب مردم بلوچستان ضمن تبریک این روز جهانی، از مردم کشور می‌خواهد در صفوف متحد مبارزاتی بر علیه این حکومت ضد مهر و دوستی شرکت نموده و با سرنگون نمودن آن، زمینه‌های همزیستی مسالمت آمیز بین ملت‌های ایران را هر چه بیشتر فراهم نمایند.

حزب مردم بلوچستان

جولای 2021

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا