درگیری نیروهای مسلح بلوچ با سپاه پاسداران

گزارش رادیو بی بی سی :

سپاه از کشتن اعضای یک ‘تیم تروریستی’ در جنوب شرق ایران خبر داد

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه می‌گوید که این عملیات صبح امروز دوشنبه ۱۷ فروردین در مناطق قصر قند و نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان انجام شده و طی آن “مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی” به دست نیروهای سپاه افتاده است.

 

در اطلاعیه قرارگاه قدس سپاه درباره نام این گروه یا اعضای آن و تعداد کشته شدگان عملیات امروز توضیحی داده نشده و تنها گفته شده که این گروه یک “تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه” بوده است.

 

دو شهر قصر قند و نیک‌شهر در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان در جنوب ایرانشهر و شمال چابهار واقع شده‌اند. قصر قند در حدود ۱۳۰ کیلومتری مرز پاکستان قرار دارد.

سپاه می‌گوید عملیات امروز در پی یک رشته “عملیات شناسایی و تعقیب و گریز طی روزهای اخیر” انجام شده است.

 

استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان هم‌مرز است و از سال‌ها قبل صحنه درگیری مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر با نیروهای انتظامی ایران بوده است.

 

اما طی چند سال اخیر، نقاط مختلف این استان شاهد مواردی از بمب‌گذاری، حملات مسلحانه، ترور مقامات محلی و گروگانگیری بوده که برخی از آنها با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.
به جز درگیری‌ ماموران با قاچاقچیان مواد مخدر، گروه‌هایی که خود را مدافع حقوق اهالی بلوچ و سنی منطقه معرفی می‌کنند، به حملاتی علیه نیروهای دولتی دست زده‌اند. جمهوری اسلامی این گروه‌ها را تروریستی می‌داند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا