درگیری و خشونت در پی امر به معروف در زاهدان (دُزآپ)

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.
خبرگزاری هرانا ـ تعدادی از شهروندان در زاهدان با دو فردی که تحت عنوان “امر به معروف” به آنان معترض شده بودند درگیر شدند. یکی از مضروب شدگان در کما به سر می برد. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصرهامون، چندی پیش در خیابان رسالت زاهدان تذکر دو شهروند به تعداد دیگری از شهروندان تحت عنوان “امر به معروف” موجب بروز درگیری دامنه داری بین این افراد شد، یکی از افراد آمر به معروف به کما رفت.

تیرماه سال ۹۳ بود که طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزییات آن در صحن مجلس کلید خورد و سپس ایرادات شورای نگهبان به این طرح از سوی وکلای ملت رفع شد. شورای نگهبان نیز در تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری این طرح مهم را تأیید کرد.

علی لاریجانی رئیس وقت مجلس نهم نیز پیش قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

هرچند دولت مخالفت خود را با قانون امربه‌معروف از طریق نامه ای به آیت الله خامنه ای اعلام کرد که وی نیز آن را به هیئت حل اختلاف ارجاع دادند، در نتیجه بررسی ها نیز هیئت حل اختلاف قوا با تایید نظر مجلس ایرادی را که دولت گرفته بود رد کرد.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا