دولت بحرین اعلام کرد ٢۵ نفر را به اتهام ارتباط با یک گروه تروریستی مورد حمایت ایران دستگیر کرده است.

دولت بحرین اعلام کرد ٢۵ نفر را به اتهام ارتباط با یک گروه تروریستی مورد حمایت ایران دستگیر کرده است. به گفته مقامات وزارت کشور بحرین، دستگیرشدگان در خشونت‌های اخیر در این کشور، بویژه در طرح‌های فراری‌ دادن زندانیان شرکت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد از مجموع یک گروه 45 نفره وابسته به گرو‌ه‌های تروریستی هستند که برخی از اعضای آن در گذشته به ایران و عراق گریخته‌اند.

در بیانیه دادستان کل بحرین گفته شده است که ده تن از این افراد، متهم به دخالت در عملیات تروریستی هستند که در ماه ژانویه گذشته توانسته بودند از زندان بگریزند. به گفته دادستانی، دستگیرشدگان در یک سلسله حملات علیه نهادهای دولتی از جمله به زندان، دست داشته‌اند.

بنا بر بیانیه دادستانی بحرین، دستگیرشدگان پیش از دستگیری، برای آموزش نحوه استفاده از مواد منفجره و سلاح گرم به دو کشور ایران وعراق سفر میکرده‌اند و پلیس از اماکن آنان سلاح‌های گرم، بمب، خود رو و قایق، کشف و ضبط کرده است.

از سال 2011 میلادی تا کنون، روابط ایران و بحرین به دلیل حمایت تهران از اکثریت شیعه در این کشور، رو به تنش نهاده است؛ این در حالی است که دولت منامه در سال‌های اخیر بر دامنه روابط سیاسی- دفاعی خود باغرب به ویژه آمریکا و انگلستان افزوده است.

ازحدود یک دهه پیش، ناوگان پنجم آمریکا، با ایجاد بزرگترین پایگاه دریایی در آب‌های ساحلی بحرین در منطقه خلیج فارس و دریای عمان حضور دائمی دارد.

در ماه فوریه گذشته، مطبوعات ایران نوشتند که وزارت کشور بحرین با طرح اتهامی تازه‌ای علیه ایران مدعی شده است که زندانیان فراری از زندان مرکزی “جَوْ” در بحرین قصد عزیمت به ایران را داشتند که برنامه آنها خنثی شد.

مطبوعات بحرین هم به نقل از وزارت کشور بحرین گزارش دادند که عملیات قاچاق زندانیان فراری از زندان “جَو”ْ از طریق یک قایق که در حال عزیمت به ایران بود، خنثی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا