دومینوی فساد مالی و اداری در مدیران دولت تدبیر/ چابهار بهشت اختلاسگران

این روزها کشف اختلاس های سریالی در شهرستان چابهار این بندر اقیانوسی را به بهشت اختلاسگران بدل کرده است.
به گزارش عصرهامون، چندی پیش بود که خبر دستگیری یکی از مدیران ارشد منطقه آزاد چابهار و 4 نفر از عوامل مرتبط به اتهام زمین خواری، ارتشاء واختلاس منتشر شد که گفته می شود یکی از آنها کاندید احتمالی استانداری خراسان جنوبی بوده است رسانه ای شد.
هنوز رسیدگی به پرونده متهمان منطقه آزاد به نتیجه نرسیده بود که بار دیگر خبر دستگیری یک باند شش نفر از کارمندان یکی از ادارات چابهار توسط نیروی انتظامی به اتهام اختلاس به گوش رسید.
سرهنگ محمدرضا کاظمی در این باره اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب در یکی از ادارات دولتی چابهار با سند سازی و ایجاد حساب های متعدد شخصی مبلغ قابل توجهی را اختلاس کرده اند بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات تخصصی و داشتن اطلاعات لازم از بررسی های میدانی و پایش اسناد و مدارک مالی به دست آمده دریافتند این باند شش نفره با سند سازی صوری و ایجاد حساب های متعدد شخصی به طور مستقیم مبلغ یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال را اختلاس کرده بودند.
شنیده ها حکایت از آن داشت که افراد دستگیر شده از کارمندان و مدیران ارشد آب و فاضلاب چابهار بوده اند.
البته این اولین بار نیست که از شهرستان چابهار خبر فساد مالی و اداری منتشر می شود پیش از این و ابتدای امسال بود که محمد مرزیه دادستان زاهدان از دستگیری مدیر حوزه گمرک این شهرستان خبر داد و افزود: مدیر این حوزه به عنوان متهم ردیف اول پرونده دوبار در یک دوره 6 ماهه و یک دوره دو ماهه بازداشت شده بود اما موقتا و با قید وثیقه آزاد است.
مرزیه اختلاس و قاچاق کالا را از اتهامات اصلی عاملان این پرونده عنوان کرد و گفت: تقریبا تمامی افراد این پرونده دستگیر شده‌اند و معتقد هستیم که یک نفر دیگر هم در این پرونده دخیل بوده لذا به دنبال مستنداتی هستیم تا بتوانیم آن فرد را هم دستگیر کنیم.
هتریک مدیران دولتی منطقه آزاد چابهار در اختلاس علی رغم ثبت رکوردی به نام این بندر اقیانوسی این منطقه را در کانون توجه رسانه ها قرار داده است و روزهای پرکاری را پیش روی دستگاه های اطلاعاتی و قضایی استان قرار داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا