سرنوشت مبهم بادیگارد یک مرد (میر محمدی رئیس شرکت کیشکور خودرو) که 500 میلیارد تومان پول را در 3 چمدان حمل می کرد!

پرونده مرد شیاد که به بهانه فروش خودرو زیر قیمت بازار، از هزاران نفر در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده بود، با ماجرای گروگانگیری وارد مرحله‌ای تازه شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد جوانی که بادیگارد این کلاهبردار حرفه‌ای بود از سوی افرادی ربوده شده و هنوز از سرنوشت وی خبری نیست.نهم تیرماه امسال خانواده جوانی 28ساله به نام مجید به اداره آگاهی تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن پسرشان دادند. آنها گفتند که مجید آخرین‌بار قصد داشته با دوستانش به ویلایی در لواسان برود اما از وقتی خانه را ترک کرده ناپدید شده و حتی دوستانش هم از او بی‌خبرند. اخاذی میلیاردی

درحالی‌که تحقیقات در این پرونده از سوی کارآگاهان آغاز شده بود خانواده مجید بار دیگر نزد مأموران رفتند و این بار مدعی شدند که پسرشان گروگان hostage گرفته شده است. آنها گفتند: ساعاتی قبل مرد ناشناسی با ما تماس گرفت و مدعی شد مجید را ربوده‌اند و در قبال آزادی‌اش 2میلیاردتومان پول می‌خواهند.

آدم‌ربایان برای اثبات ادعای خود صدای گروگانشان را که درخواست کمک می‌کرد و می‌گفت ربایندگان قصد دارند او را به خارج از کشور منتقل کنند، پخش کرده بودند.

بادیگارد آقای کلاهبردار به‌دنبال این تماس، تحقیقات کارآگاهان وارد مرحله‌ای تازه شد تا اینکه آدم‌ربایان در تماس بعدی مدعی شدند که مجید را به پاکستان منتقل کرده‌اند و اگر به خواسته‌شان نرسند، جانش را می‌گیرند.

هنوز مشخص نبود که آدم‌ربایان چه کسانی هستند و چطور مجید را شناسایی کرده‌اند. خانواده پسر جوان می‌گفتند که پسرشان با هیچ‌کس خصومتی نداشته اما در تحقیقات بعدی مشخص شد که مجید برای یکی از بستگانش کار می‌کرده و در حقیقت بادیگارد او بوده است. مرد شیاد شخصی که مجید برایش کار می‌کرد کسی نبود جز کلاهبردار 500 میلیارد تومانی.

همان مردی که در استان سیستان و بلوچستان و گلستان از بیش از 3هزار نفر کلاهبرداری کرده و سرمایه‌ آنها را به جیب زده بود.شگرد این مرد اینگونه بود که با راه‌اندازی شرکتی مدعی شده بود که با ارتباطاتی که با کارخانه‌های خودروسازی دارد، خودروهای پراید و پژو را زیر‌قیمت بازار می‌فروشد. او می‌گفت که هرکس برای خرید خودرو ثبت‌ نام کند، پس از 2‌ماه می‌تواند خودرو را دست‌ کم 2میلیون تومان زیر قیمت بازار بخرد یا اینکه سود سرمایه‌اش را دریافت کند.

سودی که مرد کلاهبردار پرداخت می‌کرد بیش از 70درصد در سال بود و همین باعث شده بود که هزاران نفر وسوسه شده و به امید دریافت سودهای میلیونی، همه سرمایه‌شان را دودستی تقدیم این مرد کنند. او نیز پس از به جیب زدن بیش از 500 میلیارد تومان به خارج از کشور فرار Escape کرد و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفت تا اینکه با شکایت شاکیان تحقیقات پلیس و نهادهای امنیتی برای دستگیری او آغاز شد و چند‌ماه پیش زمانی که متهم مخفیانه به ایران بازگشته و در ویلایی در اطراف تهران مخفی شده بود، دستگیر شد.

فرضیه تازه کارآگاهان وقتی متوجه شدند مجید(جوان ربوده شده) از اقوام مرد کلاهبردار بوده و همه جا به‌عنوان بادیگارد همراه او بوده است حدس زدند که آدم ربایان از شاکیان پرونده هستند که برای رسیدن به پول خود، بادیگارد مرد کلاهبردار را گروگان گرفته‌اند.

در چنین شرایطی مأموران راهی زندان Prison شدند و به تحقیق از مرد کلاهبردار که این روزها در بازداشت است پرداختند تا شاید سرنخی از گروگانگیران به‌دست آورند.

او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که پس از کلاهبرداری، 500میلیارد تومان پول را داخل 3چمدان گذاشته و در اختیار شخصی قرار داده تا تعدادی خودروی خارجی از کشورهای اطراف وارد ایران کند اما آن شخص سرش را کلاه گذاشته و با سرقت Stealing 3چمدان پول فراری شده است.

او همچنین مدعی شد که آدم‌ربایان از شاکیان پرونده او هستند که برای رسیدن به پولشان دست به گروگانگیری زده‌اند اما وی هیچ پولی در اختیارش نیست تا به گروگانگیران پرداخت و بادیگاردش را آزاد کند.

براساس این گزارش حالا و پس از گذشت 7‌ماه هنوز ردی از جوان ربوده شده به‌دست نیامده و این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعای مرد کلاهبردار درباره چمدان‌های پر از پول احتمالا دروغ است.

کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پایتخت با انجام اقدامات اطلاعاتی و جست‌وجوهای خود رد آدم‌ربایان را در کشورهای پاکستان و کره‌جنوبی به‌دست آورده‌اند و همچنان جست‌و‌جو برای دستگیری آنها و آزاد‌ کردن گروگان ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا