شهروندان ایرانشهر (پهره) از تاخیر گازرسانی گله دارند

از 19شهرستان تابعه سیستان و بلوچستان، تنها به ایرانشهر گازرسانی شده است که با گذشت چهار سال نیمی از مردم از داشتن گاز محروم هستند
شماری از شهروندان ایرانشهر در گفتگو با ایرنا اظهار کردند که چهار سال قبل اقدام به لوله کشی گاز واحدهای مسکونی خود کرده اند، امام همچنان در انتظار گاز هستند و کپسول گاز مایع را با قیمت یکصد هزار ریال خریداری می کنند.

 

‘حسین ملازهی’ ساکن خیابان درزاده ایرانشهر در این رابطه می گوید: چهار سال قبل لوله کشی گاز منزل را انجام داده اما هنوز به محله آنها گازرسانی نشده و به لوله های گاز آسیب رسیده است.

همچنین ‘محمد قاسمی’ دیگر شهروند ایرانشهری افزود: متاسفانه تعدادی از لوله های گازمنزل وی از سوی فرد یا افرادی به سرقت رفت.

وی گفت: در حالی که اشتراک گاز دریافت کرده ، اما هنوز گاز در لوله های محله سکونت وی تزریق نشده است، شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه کالابرگ نفت سفید آنان را هم باطل کرده است.

همچنین ‘علی شیکهلی’ دیگر شهروند ایرانشهری گفته است: این موضوع با مکاتبه زیاد پیگیری شد، هنوز پاسخی مثبتی دریافت نکردیم گفته شد هر بار به ما می گویند اعتبار نیست، لوله نیست و یا علمک گاز تمام شد.

وی بیان کرد: هوا سرد شده است، نفت سفید به ما نمی دهند، گاز هم نداریم، پس چکار کنیم.

خبرنگار ایرنا نظر مبارکی سرپرست شرکت گاز ایرانشهر را در رابطه با تاخیر گازرسانی به بخشی از شهر جویا شد، وی گفت: برای کسب اطلاعات بیشتر موضوع را از مسئولان استانی پیگیر ی کنید.

بر اساس سرشماری سال 1390جمعیت شهر ایرانشهر، حدود 90هزار نفر اعلام شد.

این شهر در 345کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستانو بلوچستان واقع است.

دولت تدبیر و امید در سالجاری برای طرح گازرسانی به استان با تامین حدود یک میلیارد و 500میلیون دلار اعتبار موافقت کرده و اولویت با طرح گازرسانی ایرانشهر به چابهار و ایرانشهر به زاهدان است.

از 19شهرستان تابعه سیستان و بلوچستان، تنها به ایرانشهر گازرسانی شده است که با گذشت چهار سال نیمی از مردم از داشتن گاز محروم هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا