قرص آهن برای دانش آموزان دختر سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: به منظور مقابله با فقر آهن در بین دانش اموزان مدارس دخترانه طرح آهن یاری در مدارس دخترانه سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا گذاشته شد.
سید مهدی طباطبایی در گفتگو با مهر بیان داشت: به منظور مقابله با کم خونی و فقر آهن به هر دانش آموز دختر در مدارس استان هفته ای یک عدد قرص آهن داده می شود.
وی با بیان اینکه این طرح به مدت ۱۶ هفته متوالی ادامه دارد بیان داشت: در اجرای این طرح تعداد یک میلیون و ۱۵۰ عدد قرص آهن در بین دانش آموزان مقطع متوسطه توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه در طرح آهن یاری تعداد ۶۳ هزار دانش آموز دختر در مدارس استان تحت پوشش قرار دارند بیان داشت: در شهرستان زاهدان در سال جاری علاوه بر دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی نیز تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند و قرص آهن را هفتگی دریافت می کنند.
طباطبایی از آهن به عنوان یک ماده مغذی مورد نیاز برای ادامه حیات و اساسی ترین ماده اولیه برای ساختن گلبول های قرمز خون یاد کرد و افزود: کاهش قدرت یادگیری، افت تحصیلی، کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت ها و افزایش خطر مرگ و میر مادران به هنگام زایمان در اثر خونریزی از عوارض مهم فقر آهن در بدن دختران و بانوان است.
وی اظهار داشت: طرح آهن یاری با هدف مقابله با فقر آهن از ابتدای ابان ماه سال جاری و به مدت ۱۶ هفته در مدارس دخترانه تحت پوشش در استان به مرحله اجرا در آمده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا