صد هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان از نبود معلم رنج می برند

استاندار سیستان و بلوچستان: بیش از 100 هزار دانش‌آموز از نبود معلم رنج می‌برند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایسنا، علی‌اوسط هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: امسال موضوعات فرهنگی و اجتماعی در اولویت کار مسئولان قرار دارد، وی افزود: در همین راستا باید به بحث سوادآموزی و زدودن حاشیه‌ نشینی توجه ویژه داشت.

 

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 هزار دانش‌آموز از نبود معلم رنج می‌برند، تصریح کرد: در آخرین رایزنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مجوز برای جذب نیرو حتی به صورت خرید خدمت و استفاده از بازنشستگان را اخذ کردیم.

 

استاندار با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکل بازماندگان از تحصیل در اولویت کاری مسئولان قرار دارد، گفت: نباید هیچ دانش‌آموزی بخاطر نداشتن سرویس از تحصیل باز بماند. وی گفت: در سال تحصیلی 94-95 با توجه به نیاز مردم مختلف استان به بهره مندی از تمام دروس به ویژه دروس پایه و نقش تعیین کننده آنها در رشد جامعه باید تدریس این دروس در نقاط مختلف جمعیتی استان شکل گیرد.

 

استاندار افزود: درخشش بیشتر دانش آموزان استان در کنکور سراسری و حضور آنان در دانشگاه های معتبر کشور نشان از تلاش معلمان و شکوفایی بیش از پیش استعدادهای مختلف آموزشی استان دارد.

 

گفتنی است نبود معلم تنها مشکل دانش آموزان استان نیست در سال های اخیر نداشتن مدرسه، نبود سرویس، دوری مدارس و حمایت نکردن مسولان مدارس استان خصوصا در بلوچستان ریزش آماری زیادی را همراه داشته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا