صرفا جهت اطلاع مسئولین؛ سوز سرما همنشین دانش آموزان زاهدانی+ تصاویر

اینجا حتی برخی دانش آموزان در حسرت دیوار و سقفی برای کلاس هستند و سال هاست که آسمان همنشین ساعات آموزش و علم آموزی آن ها به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، هوا که سرد می شود دیگر صندلی های زمخت فلزی، دیوارهای نم و در حال فرو ریختن و نبود سرویس بهداشتی مشکل به شمار نمی آید اینجاست که سوز سرما حرف اول را در سینه آینده سازان کشور می زند.

سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان های کم برخوردار سال هاست که از امکانات آموزشی مطلوبی برخوردار نیست و سوز سرما و آفتاب سوزان یار همیشگی دانش آموزان این دیار است.

اینجا حتی برخی دانش آموزان در حسرت دیوار و سقفی برای کلاس هستند و سال هاست که آسمان همنشین ساعات آموزش و علم آموزی آن ها به شمار می رود.

با این حال استان که کم برخوردار باشد روستا و مدرسه کم برخوردارتر می شود و اگر محصلان خوش شانس باشند و مدرسه ای در روستا باشد آنان مجبور نیستند کیلومترها راه خاکی و ناهموار را طی کنند تا در مدرسه ای تحصیل کنند.

دانش آموزان مدرسه گلپايگاني سردشت منطقه کورین زاهدان این شانس را آورده اند تا در ساختمانی سیمانی ، سفید و قدیمی تحصیل کنند. مدرسه ای که به دلیل راه و جاده خراب گاها باعث می شود دانش آموزان گلی و سرتا پا خیس پا به کلاس بگذارند .

از خرابی راه که بگذریم سرویس بهداشتی خراب و عدم امکانات سرمایشی و گرمایشی مشکل دیگر دانش آموزان این مدرسه است.

علی ای حال دانش آموزان تک کلاس این مدرسه فقط با یک چراغ نفتی با زمستان سوزناک دست و پنجه نرم می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا