معدن مس “چهل کوره” سیستان و بلوچستان در حومه زاهدان تا ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی پروژه معدن مس “چهل کوره” واقع در منطقه “گراغه” شهرستان زاهدان از سال ۸۹ آغاز شده و قرار است تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

نادر میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه معدن مس “چهل کوره” واقع در منطقه “گراغه” در 100 کیلومتری غرب زاهدان از سال 89 در استان آغاز شده و قرار است تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ماده معدنی “کانسار” مس در این معدن از طریق 2 تونل عمودی و افقی تا عمق 240 متری قابل برداشت است و میزان ذخیره آن 3.5 میلیون تن است. وی با اشاره به اینکه حجم استخراج پیش‌بینی شده در این معدن سالانه 300 هزار تن است، افزود:

تاکنون برای اکتشاف و تجهیز این معدن و کارخانه فراوری آن که در جوار معدن در حال احداث است، بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. پرنیان، مجری طرح معدن مس “چهل کوره” نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: عیار مس این معدن 1.39 است که بالاترین عیار در بین معادن مس سطح کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام شده در منطقه “گراغه” از جمله احداث خط انتقال آب و ایجاد خط انتقال و پست برق، گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از معدن مس و کارخانه فرآوری که در حال ساخت است و تاکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، به طورمستقیم و غیمستقیم برای حدود 300 نفر از مردم منطقه و فارغ‌التحصیلان بومی شغل ایجاد شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا