صیادان شهر کنارک در سیستان و بلوچستان خواستار توقیف کشتی های ترال در آب های این شهرستان شد

کنارک – رئیس شورای اسلامی شهر کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حضور کشتی های ترال در آب های این شهرستان رونق صید و صیادی را از بین برده و مردم خواستار توقیف این نوع کشتی ها هستند.

اسماعیل آباد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در چند روز گذشته ۷ الی ۸ کشتی ترال در آب‌های شهرستان کنارک مشاهده شده که با توجه به فصل صید میش ماهی در آب‌های این شهرستان باعث نگرانی و اعتراض شدید صیادان جنوب استان سیستان و بلوچستان شده است.

وی ادامه داد: در برخی از موارد خدمه کشتی‌های ترال با صیادان بومی که جهت صید و صیادی و بدست آوردن روزی  حلال دل به دل دریا زدند درگیر می‌شوند که این موضوع اصلاً قابل توجیه نیست و هرچه سریع‌تر باید دستگاه‌های مرتبط به این موضوع ورود پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کنارک ادامه داد: صید ترال در سواحل چابهار و کنارک علاوه بر نارضایتی صیادان منابع دریایی این سواحل و محیط زیست منطقه را نیز به خطر انداخته است.

وی تصریح کرد: کشتی‌های جارو زن ترال با تخریب کف دریا بستر زندگی ماهی‌ها را از بین می‌برند و برای صیادان منطقه بجز بیکاری چیز دیگری به همراه ندارند.

آباد با اشاره به مضرات کشتی‌های ترال بر اقتصاد جنوب استان به ویژه شهرستان‌های چابهار و کنارک، افزود: از دادستان محترم و دستگاه قضا می‌خواهیم با روحیه انقلابی که دارند با شدت جلوی صید و صیادی این نوع کشتی‌ها را در منطقه بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا