«فرو رفتن مداد به سر دانش‌آموز کرمانی» در جریان تنبیه بدنی توسط معلمش

در جریان تنبیه یک دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در مدرسه «شهید سالمی» در شهرستان «رودبار جنوب» استان کرمان توسط معلمش، مداد در سر این دانش‌آموز فرورفته است.

منابع خبری در ایران گزارش کرده‌اند که در جریان تنبیه یک دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در مدرسه «شهید سالمی» در شهرستان «رودبار جنوب» استان کرمان توسط معلمش، مداد در سر این دانش‌آموز فرورفته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، روز شنبه این معلم قصد تنبیه دانش‌آموز را داشته که «دانش آموز به علت ترس دستش را روی سرش می‌گذارد و با برخورد دست معلم با دست دانش‌آموز، مدادی که در دست دانش‌آموز بوده، به داخل سرش فرو می‌رود». به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیما، این معلم گفته که «من قصد تنبیه دانش‌آموز را داشتم اما نمی‌دانستم با ضربه من مدادی که وی پشت سرش نگه داشته به سرش فرو می‌رود».

در این زمینه امید سلاجقه، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، روز یکشنبه ۲۴ بهمن، گفت که در مرکز درمانی، مداد از سر این دانش‌آموز خارج شده و حال وی خوب است. او اعلام کرد که این معلم به کمیته رسیدگی به تخلفات آموزش و پرورش معرفی شده و با او برخورد خواهد شد. در ماه‌های اخیر توسل برخی معلمان به تنبیه بدنی دانش‌آموزان خبرساز شده و از جمله در مهر ماه گزارش‌هایی درباره «شلاق خوردن» تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه روستای «مختار‌آباد» شهرستان «رودبار جنوب» به دلیل ناتوانی از پرداخت ۳۰ هزار تومان شهریه منتشر شد.

آموزش و پرورش استان کرمان اما این گزارش‌ها را «کذب، ساختگی و مغرضانه» دانسته بود. در روزهای ابتدایی بهمن ماه نیز تصاویری از تنبیه یک دانش‌آموز قاینی در شبکه‌های اجتماعی، پخش شده بود که پس از آن داود محمدی، نایب‌ رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اعلام کرد در این باره تحقیق خواهد شد. در ماه‌های گذشته نیز گزارش‌هایی درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در یکی از هنرستان‌های شیراز، یکی از مدارس منطقه ۹ تهران، یک مدرسه در منطقه «بمپور» در استان سیستان بلوچستان و یک مدرسه در منطقه «کلاله» در استان گلستان منتشر شده بود.

در این زمینه محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روز شنبه ۲۴ مهر، خبر داده بود که به زودی برای بررسی این گزارش‌ها نمایندگانی به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و گلستان اعزام می‌شوند و در صورت احزار تخلف، معلمان برای محاکمه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. درباره نتیجه بررسی این هیئت‌ها، میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، دوم آبان گفته بود که قرار شده هیئت رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش در این سه استان «این موضوع را با فوریت پیگیری کرده و برای خاطیان حکم صادر کنند».

آن طور که رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرده که در دو سال گذشته هزار و ۹۲۴ شکایت درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس ثبت شده که هزار و ۲۷۴ شکایت «به حق» بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا