فقدان وسائل گرمایشی برای دانش آموزان مدارس کپری بلوچستان

با وجود فرا رسیدن فصل سرما و کاهش دمای هوا در سیستان و بلوچستان اما هنوز بسیاری از دانش آموزان مدارس کپری و حصیری از امکانات ابتدایی رفاهی همچون وسایل گرمایشی و ملزومات تحصیلی محروم هستند.
گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از روستاهای حومه ایرانشهر با وجود فاصله ۶۰ کیلومتری از این شهرستان در اتاقک های حصیری درس می خوانند که امکانات تحصیلی و رفاهی آنها به تکه موکتی پهن شده در کف کلاس ختم می شود.
کارشناس مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در این رابطه در گفتگو با مهر بیان داشت: سه روستا به نام های “مسی مچ” در حوزه “حنظران” و روستای “رودبالو” و “متکان” در فاصله ۶۰ کیلومتری این شهرستان قرار دارند که متاسفانه دانش آموزان پایه ابتدایی آن در کپر تحصیل می کنند.
محمدعلی روهینا بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و نبود امکانات گرمایشی در داخل مدارس کپری دانش آموزان این مناطق در شرایط سختی به سر می برند.
نایب رئیس شورای شهر ایرانشهر ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۰ نفر از دانش آموزان روستاهای توابع شهرستان ایرانشهر در هوای سرد و در کپر تحصیل می کنند که نیاز است هر چه زودتر به یاری این بچه ها شتافت.
روهینا ادامه داد: نبود مدارس شبانه روزی راهنمایی در این مناطق و عدم تمکن مالی مردم باعث شده که دانش آموزان فقط تا کلاس ششم ابتدایی به تحصیل ادامه داده و سپس ترک تحصیل کنند.
وی اظهار داشت: مناطق ذکر شده متاسفانه با توجه به شرایط جغرافیایی از موقعیت خوبی برخوردار نیستند و این یک خطرجدی برای تحصیل دانش آموزان محسوب می شود و لذا برای حل مشکل آنها که آینده سازان نظام و انقلاب هستند باید چاره ای عاجل اندیشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا