موضع گیری نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نسبت به ضرب و شتم دانش آموز بلوچ

پس از انتشار خبر کمپین فعالین بلوچ مبنی بر ضرب و شتم دانش آموز 9 ساله بلوچ میرجاوه ای توسط معلم وی ، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تایید صحت موضوع اظهار کرد: رسالت دستگاه تعلیم و تربیت اصلاح شخصیت انسان‎ها است و به همین دلیل طرح برخی موارد به دور از جایگاه متعالی و مقدس مدرسه است.
کمپین فعالین بلوچ طی چند روز اخیر یک دانش آموز مقطع دبستان به نام عبدالحمید گرگیج در یکی از مدارس شهرستان میرجاوه بر اثر ضرب و شتم معلم، راهی بیمارستان شده و درمان آن به عمل جراحی ختم شد.

علیرضا نخعی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به مکاتبات متعدد اداری در ممنوعیت تنبیه بدنی در مدارس تصریح کرد: هم در جلسات معاونان تاکیدات متعددی در این زمینه صورت گرفته و هم بخشنامه‎های اداری قاطعی در این مورد در حوزه اداره‎کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به همه ادارات سطح استان ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به این که مراحل درمان دانش‌آموز مذکور با حضور مسئولان در حال انجام است، گفت: در راستای حفظ جایگاه و قداست مدرسه و همچنین به منظور صیانت از حقوق معلمان و دانش‌آموزان، مدیر مدرسه فوق معلق و پرونده معلم یادشده به دلیل این اقدام غیر فرهنگی و به دور از رسالت حقیقی دستگاه تعلیم و تربیت در اختیار هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات قرار داده شده است

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا