قاتل دو روحانی اهل سنت چابهاری سابقا از وزارت اطلاعات سلاح دریافت کرده بود / اسناد

خبرگزاری هرانا – فردی که به تازگی دو روحانی اهل سنت چابهاری را ترور کرده، بر اساس اسناد دادگاه دارای پرونده شرارت و قتل در گذشته بوده و بر اساس همین اسناد مشخص است وزارت اطلاعات در گذشته سلاح و مهمات در اختیار او گذاشته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، کمپین فعالین بلوچ به اسنادی دست پیدا کرده که نشان میدهند قاتل مولوی عبدالوهاب میران زهی و مولوی محمد صالح میران زهی توسط وزارت اطلاعات سابقا مسلح شده بود.

این اسناد نشان میدهند که “یحیی کاروانی” که در تاریخ ۲۸ بهمن در روز روشن، وسط شهر چابهار و جلو درب دفتر امام جمعه موقت چابهار اقدام به ترور دو روحانی اهل سنت کرده بود، پیشتر و در جریان یک قتل دیگر تعداد ۶ قبضه اسلحه کلاش ،۶ عدد نارنجک، ۲۴ خشاب و ۱۴۱۴ عدد فشنگ جنگی از منزل مسکونیش کشف و ضبط شده بود که توسط “وزارت اطلاعات” برای انجام عملیات به وی سپرده شده بود.

این اسناد همچنین نشان میدهند که پرونده این شخص علیرغم قتل عمد، با دخالت جریاناتی نا معلوم به سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده و در نهایت فرد آزاد شده است.

این در حالی است که دادستان چابهار در رد گزارش منتشر شده توسط کمپین فعالین بلوچ، اعلام کرد که قاتل هیچ ارتباطی با هیچ ارگانی در جمهوری اسلامی نداشته است.

این اسناد نشان میدهند که نامبرده چندین موضوع قتل، مردم آزاری در پرونده خود داشته اما علیرغم آن بدون هیج مشکلی در شهر تردد میکرده است.

همچنین هیچ یک از شکایت ها در مورد این فرد به فرجام درست قضایی نرسیده و فرد از نوعی مصونیت امنیتی بهره می برده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا