مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: سرانه ۲۵ هزار ریالی برای هر دانش آموز ناکافی است

خبرگزاری هرانا ـ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت که سرانه ۲۵ هزار ریالی به ازای هر دانش آموز ناکافی است و تنها بخش اندکی از هزینه ها را پوشش می دهد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، علیرضا نخعی اظهار داشت: “برای شش هزار و ۶۰۰ مدرسه در استان، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرانه توزیع شده است که این مبلغ بسیار ناکافی است”.

وی افزود: “اگر این تعداد را تقسیم بر تعداد دانش آموزان کنیم به ازای هر دانش آموز ۲۵ هزار ریال اختصاص پیدا می کند که این امر حتی هزینه های جاری مدرسه را نیز پوشش نمی دهد”.

نخعی تاکید کرد: “ماهیت اصلی آموزش و پرورش فیزکی نیست بلکه از جنس معنوی است، به همین دلیل در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاشیم تا در کنار انجمن خیرین مدرسه ساز، انجمن خیرین اندیشه ساز نیز برای پرورش و توسعه ماهیت اصلی آموزش و پرورش تاسیس شود”.

وی با اشاره به اینکه باید برای فکر، اندیشه و افزایش کیفیت آموزشی قدم برداشت، تاکید کرد: “هزینه آموزش نیروی انسانی و هزینه تامین ملزومات موثر در کیفیت آموزشی موضوع مهمی است که باید نسبت به آن توجه داشت”.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: “باید از تمام ظرفیت ها برای توسعه آموزش استفاده کرد چراکه اگر برای کیفیت آموزش و دانش افزایی نیروی انسانی کاری نکنیم در آینده آموزش و پرورش مطلوبی نخواهیم داشت”.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا