مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد؛ وجود 800 مدرسه قدیمی و غیر استاندارد در سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: 800 مدرسه قدیمی و غیر استاندارد در استان وجود دارد که قرار است برای نوسازی آن‌ها طی امسال و سال آینده، تأمین اعتبار شود.

به گزارش ایسنا- علیرضا راشکی افزود: شاخص سرانه فضاهای آموزشی استان پایین‌ترین است که فقط 32 درصد مدارس خاش تخریبی و 25 درصد نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی‌اند و 43 درصد شرایط بهتری دارند.

وی در مورد کلاس‌های کپری در این استان گفت: 150باب کلاس‌های کپری شناسایی‌شده است که به همت خیران، همه آن‌ها در تابستان امسال حذف و تبدیل به کلاس‌های درس استاندار خواهند شد.

راشکی پوشش تحصیلی دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در مقطع ابتدایی 91 و هشت‌دهم درصد، در متوسطه اول بالای 85 درصد و در متوسطه دوم شاخص‌های پوشش تحصیلی 61.27 درصد عنوان کرد.

وی درباره طرح جایگزینی مدارس کپری گفت: طرح تحقیقاتی مدارس کپری و سنتی با هدف طراحی سازه‌ای مناسب و جایگزین مدارس پیش‌ساخته در سیستان و بلوچستان در حال اجراست و از به دلیل اینکه مدارس پیش‌ساخته یا همان مدارس کانکسی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای ‌مدارس کپری که ‌با زیست و بوم منطقه سازگاری دارند باشند، مقرر شد این طرح در استان اجرا شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: از مجموع ۱۸هزار و ۹۵۴ کلاس درس استان پهناور سیستان و بلوچستان، بیش از 10 هزار کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا