مردم روستای چاه جمال از توابع شهرستان ایرانشهر (پهره) آب آشامیدنی سالم ندارند

دهیار روستای چاه جمال نیز گفت : در سال ۹۱ مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از محل کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان برای روستای چاه جمال تخصیص یافت که بعد از گذشت یک سال هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش بلوچ پرس ، روستای چاه جمال در فاصله ۲ کلیومتری شهرستان ایرانشهر و دارای ۱۷۰۰ خانوار و ۷۵۰۰ نفر جمعیت است که از این تعداد جمعیت فقط ۴۰۰ خانوار دارای آب شرب قابل استفاده هستند و ۱۳۰۰ خانوار دیگر آب شرب خود را از قنات و جوی آب تامین می کنند.

آب قنات که در آن لباس شسته می شود و کودکان نیز در آن آب تنی می کنند خود پدید آورنده بسیاری از بیماری های واگیردار می باشد.

عده ای از ساکنان روستای چاه جمال نیز آب شرب خود را از تانکر آبی که توسط یکی از خیرین که آب آن از طریق چاه تامین تامین می شود در محل عیدگاه نصب شده است تامین می کنند.

با پیگیری شورای جدید روستای چاه جمال ، بخشدار مرکزی شهرستان ایرانشهر و رییس مرکز بهداشت ایرانشهر از این وضعیت بازدید کردند و در پایان وضعیت آب شرب این روستا نامطلوب و غیربهداشتی عنوان شد.

هاشمزهی بخشدار مرکزی ایرانشهر در این باره به خبرنگار ما گفت : برای رفع این مشکل بزرگ باید اعتبار لازم تخصیص داده شود و فعلا از روش کلرزنی استفاده خواهد شد.

دهیار روستای چاه جمال نیز گفت : در سال ۹۱ مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از محل کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان برای روستای چاه جمال تخصیص یافت که بعد از گذشت یک سال هنوز پرداخت نشده است.

رییس شورای اسلامی روستای چاه جمال در خصوص دیگر مشکلات روستا گفت : منازل بنیاد مسکن بدون در نظر گرفتن موارد فنی و مقاوم سازی در این روستا ساخته شده اند که متاسفانه قسمتی از آنها در وسط رودخانه هستند.

مولوی آسکانی اضافه کرد : در زمان بارندگی و جاری شدن سیل بسیاری از این خانه ها دچار آسیب شده اند بطوریکه زنان و فرزندان مردم در محاصره سیل بوده اند.

وی با بیان اینکه اکثر این منازل دارای سند مالکیت می باشند افزود : افت ولتاژ برق و همچنین نبود برق از دیگر مشکلات این خانه ها می باشد بطوریکه منازلی که بدون سند هستند دارای برق می باشند و خانه هایی که سند دارند فاقد برق می باشند.

آسکانی ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات روستا نبود خانه بهداشت و مرکز بهداشتی می باشد که اهالی روستا مجبورند به این منظور به شهر ایرانشهر مراجعه کنند.

وی افزود : روستای چاه جمال محل نگهداری مهاجرهای غیرقانونی و افغان ها می باشد که با پیگیری این موضوع هنوز اقدامی از سوی مسئولان برای جمع کردن آنها انجام نشده است.

آسکانی در پایان گفت : از مسئولین خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکر میکنم و از آنها میخواهم مشکلات این روستا را بررسی و حل نمایند و با توجه به اینکه بسیاری از زمین های اطراف روستا توسط مسئولین امنیتی و انتظامی صورت جلسه گردیده از آنها تقاضا دارم برای ایجاد امنیت در این روستا یک کلانتری یا پاسگاه احداث نمایند.

لازم به ذکر است ، در پی شیوع بیماری وبا در استان سیستان و بلوچستان که از طریق مهاجرهای غیرقانونی وارد استان شده است ، اهالی روستای چاه جمال از توابع شهرستان ایرانشهر را نیز تهدید می کند که امیدواریم مسئولین با جدیت بیشتر پیگیر این موضوع باشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا