مردم زحمتکش و در بند بلوچ ! کریم بلوچ

دشمنان ملت بلوچ خوابهای وحشتناکی برای شما دیده اند !

فقر، بیکاری ، تبعیض ، سرکوب و کشتار جوانان بلوچ در چند دهه اخیر به همراه قحطی های ممتد ، گویا آفاتی آشنا بر پیکر ستمدیده بلوچ و بلوچستان بودند ، اما اینبار دشمنان ملت بلوچ ، خوابهایی وحشتناکتر برای این خطه و برای مردم بلوچ دیده اند که همانا بنام برنامه « توسعه سواحل مکران » ، قصد گسیل بیش از دو و نیم میلیون نفر از نقاط دیگر ایران به منطقه بلوچستان هستند!

گسیل این افراد به بلوچستان به چه منظوری انجام میشود ؟ در شرایطی که مردم بلوچستان در سرزمینی که سرشار از معادن طلا ، مس ّ نفت ، گوگرد ، اورانیوم ، انواع سنگهای قیمتی و … است در شرایطی که بلوچستان مالک بیش از 800 کیلومتر مرز بحری و بحر دارد.

در شرایطی که جمعیت بلوچستان نسبت به جاهای دیگر کمتر است ، مردم بلوچ در فقر مطلق نگاهداشته شده اند ، چرا که کار و اشتغال را که حق انسانی آنها در خانه خودشان است ، با آوردن سیل بیکاران از مناطق دیگر ، به آنها سپرده اند.

هیچگاه حکومتهای اشغال کننده بلوچستان طرح هایی برای پیشرفت منطقه نداشته اند ، بلکه در بلوچستان اشغالی سال 1928 کمتر از نیم / نیم درصد مردم منطقه بلوچستان غیر بلوچها بوده اند که آنهم عبارت بوده اند از کولیان و تجار و بازرگانان هندو و سیک در بلوچستان که همه بزبان بلوچی مسلط بوده و برآداب و فرهنگ ملت بلوچ اشراف داشتند .

با اشغال بلوچستان ، متجاوزان به تکه تکه نمودن بلوچستان پرداختند و به گسیل نیروهای سرکوب و امنیتی خویش به بلوچستان مبادرت نمودند ، امنیت مردم بلوچ را بنام امنیت سلب نمودند و کار و تجارت را از دست مردم بلوچ گرفتند .

سرمایه و دارایی مردم بلوچ را بنام « قاچاق » ضبط و مصادره نمودند ، کار انتظام و خود گردانی را از بلوچها صلب نمودند ، تجارت و آمد و رفت بلوچها را به بلوچستان شرقی و شمالی و همسایگانش بسته و مرز ساختند !

رفتن به دریا در سواحل خویش برای صید ماهی را بر بلوچ بسته و به غیر بلوچها سپردند و … از همه مواهب بلوچستان عاید مردم بلوچ ، فقر بیکاری ، بیسوادی ، تبعیض ، سرکوب و انواع تحقیرها و توهین ها ، اعدام و تیرباران گردید و هزاران غیر بلوچ به بلوچستان جهت سرکوب و آقا بالا سر بلوچها بودن فرستاد .

هم اکنون در قرن بیست و یک بیش از 580 مدرسه حصیری ، کپری و زیر درختی در بلوچستان داریم ، دهها قریه و روستای فاقد آب آشامیدنی سالم ، فاقد امکانات درمانی و دکتر ، فاقد آب لوله کشی و … داریم ، در اکثر شهرهای بلوچستان از حتی پارکهای تفریحی و زمینهای بازی خبری نیست ، از امکان کار و کارآموزی نیز خبری نیست .

حتی ساختن عیدگاهها و عبادتگاهها برای بلوچها در سرزمین آبا و اجدادی خویش با هزاران مشکل و به هزاران ورقه عرض و اجازه نامه از سوی ارگانهای امنیتی و نظامی و … احتیاج دارد ،

همه زمینهای بلوچستان توسط پاسداران و ایادی آنها ضبط شده است … آنها بر قدرت پوشالی خود آنچنان باور دارند که بنظرشان قادرند هر آنچه را که بخواهند با بلوچستان و مردم بلوچ خواهند نمود و بلوچ نه پیش آنها و نه درقانون اساسی آنها جایی ندارد … بر اساس همین طرز تفکر بود که چندین بار تلاش نمودند که باز هم بلوچستان را پاره پاره و تجزیه نمایند و تلاش نمودند که نام مقدس این سرزمین یعنی بلوچستان را حذف نمایند … اما با اعتراض یکپارچه ملت بلوچ، خصوصا” جوانان و علمای مردمی ملت بلوچ روبرو گردیدند …

اما اینبار دشمنان ملت بلوچ با شعارهای بظاهر زیبا یعنی « توسعه سواحل مکران » قصد فریب ملت بلوچ را دارد . اینبار دشمن قصد دارد بیش از دو . نیم میلیون نفر را از مردم غیر بلوچ و شیعه را در سواحل بلوچستان جابجا نموده و اسکان دهد !

اگر امکان توسعه ای در سواحل بلوچستان و مکران هست چرا برای بلوچ نباید باشد ، چرا مساکن مناسب برای اقشار کم درآمد ملت بلوچ که قریب هشتاد درصد جامعه را دربر میگیرد ساخته نمیشود ، چرا برای ساختن مدارس مدرن در بلوچستان بودجه ای وجود ندارد ، چرا برای روستاها و حتی شهرهای بلوچستان ، مراکز درمانی مجهز وجود ندارد ، چرا صدها هزار جوان در بلوچستان بیکارند و کارگر و غیر کارگر از مناطق دیگر به بلوچستان آورده یا اعزام میشوند ، چرا نیروهای امنیتی بلوچستان صد درصد غیر بلوچ هستند و…

پاسخ این سئوالها برای مردم بلوچ روشن است که در نزد اشغالگران ، مردم بومی ، کسی پنداشته نمیشوند … زمان بسیار حساس و فرصت بسیار ناچیز است . اگر ملت بلوچ بطور متحد در برابر این توطئه نه ایستد ، فردا بسیار دیر خواهد شد !

از اینرو برای دفاع از هویت و حراست از سرزمین مادری و اجدادی خویش اتحادی همه جانبه از سازمانهای سیاسی ملی بلوچ ، از شخصیت های بلوچ ، از علمای مردمی بلوچ ، از همه جوانان با احساس بلوچ ، عاری از مذهب و طرز فکر آنها ایجاد شده و از تحقق چنین هدف شومی پیشگیری نماییم !

قیام مردم بلوچ در بلوچستان شرقی وقتی مشتعل شد که حکومت پاکستان تحت نام توسعه بندر گوادر، به گسیل غیر بلوچها به گوادر و تصاحب املاک بلوچها مبادرت نمود که این آتش بزودی بنیان پاکستان را بر خواهد کند!

رژیم ایران بسیار متزلزل تر از آن است که مینماید و تشدید سرکوبهایش نشانگر وحشت کاملش از سرنگونی است . هم اکنون روزانه دهها حرکت اعتراضی در سراسر ایران علیه رژیم انجام میشود و رژیم در سرکوب آنها ناتوان است گزارشهای سری فرماندهان درون رژیم ، بر این درماندگی و استیصال معترفند !

رژیم حاکم رفتنی است، میبایست یکمشت بود تا بتوان از هویت و سرزمین خویش دفاع نماییم !

پیروز باد مبارزات ملی – مدنی ملت بلوچ !

کریم بلوچ

مارچ 2017

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا