مقاله، اعدام و به گلوله بستن شهروندان بلوچ توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران، قرائت توسط جاود بلوچی در تجمع اعتراضی فرانکفورت

از اوایل سال میلادی 2022 تاکنون 253 شهروند بلوچ در اثر اعدام، هنگام سوختبری و شلیک مستقیم گلوله نیروهای نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران ، جان خودرا از دست داده اند….

طبق آمارهای اعلام شده سازمان های حقوق بشری سازمان ملل،از اوایل سال میلادی 2022  تا موقع انتشار این آمار توسط سازمان حقوق بشر سازمان بین الملل، تاکنون 253 شهروند بلوچ جان باخته اند. بدین صورت که تعداد 103 شهروند بلوچ در زندانهای مختلف رژیم جمهوری اسلامی ایران اعدام شدند، و تعداد 87 شهروند بلوچستان به دنبال کار سوختبری بر اثر تیراندازی ماموران رژیم جمهوری اسلامی ایران درحوادث رانندگی و آتش گرفتن واژگون شدن خودرویشان به دنبال شلیک گلوله ماموران جان باخته اند و تعداد 67 شهروند دیگر بلوچ در اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران جانشان را از دست داده اند.

این جنایات و نسل کشی از  تاریخ اعلام آمارها توسط سازمان حقوق بشر ملل متحد می باشد و بعد از آن نیز رژیم جمهوری اسلامی ایران به نسل کشی شهروندان بلوچستان ادامه داده است به نحوی که هر روز از نهادها و شبکه های خبری خارجی و رسانه های اجتماعی مختلف خبر واثق می رسد که ماموران نظامی رژیم جمهوری اسلامی و مسئولان این رژیم به نسل کشی ملت بلوچ  در بلوچستان ادامه داده و هیچگونه ابایی از این جنایات خود ندارند.

بی توجهی مسئولان و نبود فرصت های شغلی  در بلوچستان سبب شده تا سوخت بری تنها راه درآمد و امرار معاش شهروندان بلوچ تبدیل شود و رژیم جمهوری اسلامی ایران که به دنبال نسل کشی ملت بلوچ است بدین طریق به سوخت بران شهروند بلوچ حمله می نماید و با شلیک گلوله به این شهروندان بلوچ به جنایات خود ادامه می دهد و سوخت بران بلوچ به دنبال شلیک گلوله ماموران، در ماشینهای واژگون شده خود  زنده زنده در آتش می سوزند…

از آغاز سال جاری میلادی و بر طبق اعلام سازمانهای حقوق بشری خارجی تاکنون 346 نفر در جمهوری اسلامی ایران اعدام شده اند که 30 درصد از کل این اعدام ها ، شهروندان بلوچستان بوده اند.

با وجود مخالفت و اعتراض ملت بلوچ باز هم روزانه شاهد قتل و کشتار و اعدام جوانان بی پناه بلوچستان هستیم …. دلیل این کشتار ظالمانه چیست ؟

رژیم جمهوری اسلامی ایران به دنبال تضعیف روحیه ملت بلوچ است و این رژیم به دنبال کاهش جمعیت بلوچستان می باشد تا زمینه را برای انتقال 10 میلیون غیر بومی از مناطق مختلف ایران به سرزمین بلوچستان را فراهم کند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران  با به تاراج بردن و مصادره منابع طبیعی بلوچستان و تخریب و حذف فرهنگ یک ملت و تضعیف ملت بلوچ گام بر میدارد. این اعمال فوق، نمونه بارز نسل کشی ملت بلوچستان می باشد که توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران صورت میگیرد.

ملت بلوچ باید بیدار باشد، تنها راه نجات ملت بلوچ بلوچستان مبارزه برای حاکمیت ملی بلوچستان است.

رژیم جمهوری اسلامی ایران ملت بلوچ را در منگنه و تنگنا قرار داده و به عناوین مختلفی نسل کشی در بلوچستان را تداوم بخشیده است.

هریک از مسئولان رژیم جمهوری اسلامی ایران به سهم خود دستشان به خون ملت بلوچستان آغشته است چنین اعمالی به طور واضح و علنی دشمنی با ملت بلوچ را نشان می دهد…..

همه دست به دست هم دهیم به مهر ،تا بلوچستان مان را کنیم آباد.

جاود بلوچی

در شهر فرانکفورت ۲۰۲۲.۹.۲۴

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا