بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز، در محکومیت کشتار دهها تن از ملت بلوچ

کشتار مردم بلوچ از قبل برنامه ریزی شده است

ما در جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز حمله مسلحانه نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران به ملت بلوچ، از زمین و هوا، و کشتار فجیع ده ها تن از معترضان بلوچ را محکوم می کنیم و به خانواده های قربانیان این جنایت بزرگ تسلیت عرض می نماییم. همچنین ما این اقدام دولت ایران را اقدامی از قبل برنامه ریزی شده جهت ترساندن قیام کنندگان در ایران می دانیم.

این اقدام حساب شده دولت ایران در کشتار ده ها تن از ملت بلوچ، در اعتراض امروز جمعه ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲، از یک طرف نشان می دهد که رژیم خشونت مفرط را در تعامل با بلوچستان و احواز به کار می برد و از طرفی باز بودن دست این رژیم در ارتکاب چنین جنایت هایی را نشان می دهد.

این جنایت هولناک پرده از عمق ستمی برمی دارد که این دو ملت در صد سال گذشته با آن روبرو بوده اند.  گذشته از تبعیض سیستماتیک علیه ملت های بلوچ و عرب از سوی رژیم جمهوری اسلامی ایران، این رژیم  در کشتار این ملت ها هیچ کوتاهی نمی کند و چنین خونریزی هایی بدون اندک تاملی مرتکب می شود. این امر خود نتیجه دهه ها سیاه نمایی این ملت ها از سوی میدیای مرکزگرا در داخل و خارج کشور است؛ میدیایی که با سکوت بر اعدام و کشتار فرزندان بلوچ و عرب در کشتار این مردم از سوی رژیم سهیم بوده و هزینه این چنین کشتارهایی را به مراتب برای رژیم کاهش داده داده است.

اقلیم احواز از دوره انقلاب ۱۹۷۹ تاکنون شاهد چنین جنایتهایی که به قصد ترساندن معترضان مرکز صورت گرفته، بوده است. آتش سوزی عمدی سینما رکس عبادان، کشتار نیزار معشور، به آتش کشیدن کافه نوارس و کشتن تمامی حاضران در آن در کوی الثوره در شهر احواز همگی مثالهایی هستند از حالتهایی که رژیم ایران با کشتار مردم عرب قصد داشت تا پیامی امنیتی به مخالفان خود در مرکز بدهد.

ما در جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز ضمن محکوم کردن این جنایت رژیم جمهوری اسلامی ایران علیه ملت بلوچ، معتقدیم که این اقدامات رژیم جمهوری اسلامی به هیچ وجه قادر به متوقف ساختن اعتراضات ملل در ایران نخواهد بود و ملت ها تا تحقیق تمامی حقوق تاریخی شان به مبارزه علیه رژیم و سیستم مرکزگرا ادامه خواهند داد و پرچم خواسته های ملی شان را برافراشته نگه خواهند داشت.

التیار الوطنی العربی الدیمقراطی فی الاحواز

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

جمعه ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا