نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان “UNPO” در ساوُی (Savoy) فرانسه + تصاویر

مجمع عمومی فوق العاده “UNPO” در ساوُی(Savoy)  فرانسه به ریاست ناصر بلیده ای (سخنگوی حزب مردم بلوچستان) برگزار شد.

مجمع عمومی فوق العاده “UNPO” در منطقه ساوُی فرانسه یکی از مناطقی که مردم آن عضو (UNPO)هستند در روز های ۱۴ و ۱۵ سپتامبر برگزار شد.

“ساوُی” از قرن ۱۱ تا سال ۱۸۶۰ میلادی یک پادشاهی مستقل و یا نیمه مستقل بود که توسط فرانسه در سال ۱۸۶۰ ضمیمه آن کشور شد. مردم ساوُی خود را بِخشی از کشور فرانسه و ھویت فرانسوی نمی دانند و برای دستیابی به حقوق ملی خود در حال مبارزه هستند.

مردم ساوُی برای نشان دادن تفاوت خود با فرانسه پرچم ساوُی را بجای پرچم فرانسه بر روی پلاکهای خودروهای خود نصب کرده اند. برای خود پاسپورت و کارت شناسایی دارند و کارت شناسایی آنها در منطقہ ساوُی کاربرد دارد.

نمایندہ ساوُی “فابریس دگردیل” در سازمان “UNPO” به دلیل اینکه از استفاده کارت شناسایی فرانسه در منطقه ساوُی سر باز زده، توسط پلیس دستگیر و به ۳ ماه زندان محکوم شده است.

مجمع عمومی UNPO به ریاست ناصر بلیده ای و یکی از معاونان او آقای “دولکن عیسی” رئیس کنگره جھانی “اولگر” آغاز شد و در نهایت با تصمیمات مهمی بپایان رسید.

در این مجمع عمومی عضویت ۴ ملت رسمیت یافت. تغییراتی در منشور و ساختار UNPO  داده شد. منشی عمومی سازمان آقای “رالف بونچ” توسط رئیس UNPO معرفی شد و انتخاب او بر اساس منشور به رای گذاشته شد و با اکثریت آراء رسمیت یافت. مجمع عمومی در روز شنبه ۱۵ سپتامبر پایان یافت.

                      

اگر علاقمند هستید که از تاریخ و موقعیت فعلی ساوُی بیشتر بدانید به سایت UNPO مراجعه نمایید:

http://unpo.org/members/17344

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا