هشدار نماینده ایرانشهر در خصوص حذف نام بلوچستان در برخی اسناد اداری استان

محمد سعید اربابی نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن شدید حذف نام بلوچستان در اسناد اداری برخی ادارات استان تاکید کرد:اگر تا پایان تیر ماه کلیه ادارات و ارگانهای خاطی نسبت به رفع و اصلاح درگاه های اینترنتی و اسناد و مدارک خود اقدام نکنند،بر خود فرض می دانم از تمام وزرای مرتبط در مجلس در این زمینه طرح سوال کنم.

علیرغم تاکید معاون سیاسی اجتماعی استاندار در گفتگو با ندای زاهدان مبنی بر اینکه “نام استان،سیستان وبلوچستان است و این باید در تمام مراودات و اسناد اداری رعایت شود” ؛اما به گفته نماینده ایرانشهر فیشهای بانک قرض الحسنه مهر ایران چابهار،بیمه سلامت ایرانیان نیکشهر،چابهار،بیمه تامین اجتماعی و همچنین درگاه های اینترنتی ادارات کل استان نشان از این دارد که بسیاری اصرار به تکرار این خطا دارند.

محمدسعید اربابی درهمین زمینه در گفتگو با ندای زاهدان گفت: با انتشار اخبار مربوط به حذف نام بلوچستان در برخی اسناد اداری و البته بعد از توضیحات کمیته امداد مبنی بر اشتباه اپراتور این اداره ،فرض را براین گذاشتم که اشتباهاتی از این دست اتفاق افتاده واصلاح شده و البته زمینه ی اصلاح خطای سایر ادارات هم خواهد شد ،اما آنچه در عمل دیده شد،این بود که هیچ نهاد و اداره ای نسبت به اصلاح این خطا اقدام نکرده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به اینکه سایت اداره کل شیلات،پارک علم وفناوری،اداره آب وفاضلاب روستایی استان وفیشها و اسناد اداری بیمه سلامت ایرانیان نیکشهر و چابهار و بیمه تامین اجتماعی و صندوق بانک قرض الحسنه مهر ایران از جمله مواردی هستند که نام بلوچستان را حذف کرده اند اظهار داشت :به نظرم تمامی اینها نمی تواند تنها برگرفته از یک اشتباه باشد چراکه اگر اینطور بود انتشار مصاحبه معاون سیاسی اجتماعی استاندار و تاکید ایشان مبنی بر اصلاح این خطا ، موارد ذکر شده و سایر موارد اصلاح می شدند.

اربابی ادامه داد: تا زمانیکه بانیان این اشتباه ،نسبت به اصلاح و اثبات خطای خود اقدام نکنند،این اشتباه عمدی تلقی شده و این افراد در نشر اختلافات قومی مقصر خواهند بود.

این نماینده ضمن محکوم کردن شدید این عمل از سوی خاطیان تاکید کرد:اگر تا پایان تیر ماه کلیه ادارات و ارگانهای خاطی نسبت به رفع و اصلاح درگاه های اینترنتی و اسناد و مدارک خود اقدام نکنند،بر خود فرض می دانم از تمام وزرای مرتبط در مجلس در این زمینه طرح سوال کنم.

اربابی در پایان با اشاره به اینکه همانهایی که بانیان اصلی این جریان هستند،نقش کمتری از معاندین برای ایجاد اختلاف ندارند گفت: باید بپذیریم مردم این استان چه سیستانی و چه بلوچ سالیان سال در کنار هم بی هیچ مشکلی زندگی کرده اند و اگر نمی توانیم گامی در راستای تحکیم وحدت استان برداریم با سوء استفاده از مسند قدرت زمینه ساز اختلافات قومیتی در استان نباشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا